دولت ایران مکلف به انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان شد

© Photo / IRNAدولت ایران مکلف به انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان شد
دولت ایران مکلف به انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2022
اشتراک
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند نسبت به انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان و شیرین کردن آن با اولویت شهرهای زاهدان و زابل اقدام نماید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز چهارشنبه ( ۲۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفت. جزئیات این طرح با ۱۷۰ رای موافق، ۳۱ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از ۲۲۷ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.
پیشنهاد قاچاقچی مواد مخدر برای رفع مشکل بیکاری سیستان و بلوچستان تنها طی 5 سال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
پیشنهاد قاچاقچی مواد مخدر برای رفع مشکل بیکاری سیستان و بلوچستان تنها طی 5 سال
بر اساس ماده‌ واحده، متن زیر به عنوان بند خ به ماده۲ قانون توسعه وبهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور مصوب ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۴ الحاق می‌گردد:
در بند (خ) ماده واحده آمده است: وزارت نیرو با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز با استفاده از توان علمی معاونت علمی ریاست جمهوری، مکلف است زمینه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای برداشت آب، نمک‌زدایی و انتقال آب و استفاده از نمک‌ها و فلزات بازمانده از دریای عمان (با اولویت انتقال آب به استان سیستان و بلوچسستان) اقدام کند. خرید آب نمک‌زدایی شده و انتقال یافته برای جبران مصارف شرب، در چارچوب ماده (۲۰) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) از سرمایه‌گذار تضمین می‌گردد.
آیین نامه اجرایی این قانون حداکثر ۳ ماه پس از تصویب آن توسط وزارت نیرو تدوین و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.
بر اساس این طرح دولت مکلف است نسبت به انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان و شیرین کردن آن با اولویت شهرهای زاهدان و زابل اقدام نماید.
در تبصره این طرح نیز تاکید شده است: بار مالی ناشی از اجرای این قانون در سال جاری از ردیفهای شماره ۱۳۰۷۰۰۲۰۳۸ و ۱۳۰۷۰۰۲۱۰۴ تأمین و در سالهای آتی در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود.
در این طرح پیشنهاد اصلاحی "علی رضا سلیمی" نماینده محلات با ۱۶۴ رای موافق به تصویب رسید که در ماده واحده لحاظ شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала