پرتاب موشک پیشرفته کره شمالی کمتر از یک هفته پس از آزمایش مافوق صوت

© AP Photo / Ahn Young-joonپرتاب موشک پیشرفته کره شمالی کمتر از یک هفته پس از آزمایش مافوق صوت
پرتاب موشک پیشرفته کره شمالی کمتر از یک هفته پس از آزمایش مافوق صوت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2022
اشتراک
کره شمالی کمتر از یک هفته پس از آزمایش موفقیت آمیز موشک مافوق صوت خود، آزمایش موشکی دیگری نیز انجام داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی اعلام کرد: به نظر می رسد کره شمالی روز سه شنبه یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است که ممکن است از "موشک مافوق صوت" که کمتر از یک هفته قبل پرتاب کرده بود، توانمندتر باشد، زیرا پیونگ یانگ به دنبال تسلیحات پیشرفته تر است. این پرتاب ها بر وعده سال نو رهبر کیم جونگ اون برای تقویت ارتش با فناوری های پیشرفته در زمانی که مذاکرات با کره جنوبی و ایالات متحده متوقف شده است، قوت می بخشد.
برآوردهای اولیه نشان می دهد که موشک روز سه شنبه بیش از ۷۰۰ کیلومتر (۴۳۵ مایل) تا حداکثر ارتفاع ۶۰ کیلومتر (۳۷ مایل) را با حداکثر سرعتی تا ۱۰ برابر سرعت صوت (۱۲۳۴۸ کیلومتر در ساعت / ۷۶۷۳ مایل در ساعت) طی کرده است.
انجام اولین آزمایش موشک مافوق صوت کره شمالی در سال ۲۰۲۲ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.01.2022
انجام اولین آزمایش موشک مافوق صوت کره شمالی در سال ۲۰۲۲
رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) در بیانیه ای اعلام کرد: ما ارزیابی می کنیم که این موشک از موشکی که کره شمالی در ۵ ژانویه شلیک کرد پیشرفته تر است، اگرچه مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده در حال انجام تجزیه و تحلیل دقیق هستند.
پرتاب مشکوک موشک بالستیک حوالی ساعت ۷:۲۷ صبح (دوشنبه به وقت گرینویچ) از استان جاگانگ کره شمالی به سمت اقیانوس در سواحل شرقی این کشور، همان محل آزمایش هفته گذشته، شناسایی شد. کره شمالی به مسابقه جهانی در توسعه موشک های مافوق صوت پیوسته است، که معمولاً به عنوان سلاح هایی تعریف می شوند که به سرعت حداقل پنج برابر سرعت صوت می رسند - یا حدود ۶۲۰۰ کیلومتر در ساعت (۳۸۵۰ مایل در ساعت) و می توانند در مسیرهای نسبتاً پایین مانور دهند که شناسایی و رهگیری آنها را بسیار سخت تر می کند.
هفته گذشته، مقامات نظامی کره جنوبی در مورد قابلیت های موشک مافوق صوت که کره شمالی مدعی شلیک آزمایشی آن در روز چهارشنبه بود، تردیدهایی را ایجاد کرد.
کیم دونگ یوپ افسر سابق نیروی دریایی کره جنوبی که اکنون در دانشگاه کیونگنام سئول تدریس می کند، گفت که به نظر می رسد این نشان دهنده پیشرفت محدود در مورد موشک های بالستیک موجود پیونگ یانگ باشد. آزمایش امروز ممکن است برای ارسال پیامی به جنوب باشد، زیرا مقامات اینجا گفتند آزمایش قبلی یک شکست بوده و شامل موشک مافوق صوت نبود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала