خودرو شگفتی‌ساز بنز که تلگری به جهان خودرو زد +عکس، ویدئو

© Flickr / michieldijcksبازگشت شرکت خودروسازی "مرسدس بنز" به ایران
بازگشت شرکت خودروسازی مرسدس بنز به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2022
اشتراک
خودروی شارژی که مسافت‌های بسیار طولانی را با یک بار شارژ کردن طی می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، اطلاعات درباره خودروی شگفتی‌ساز بنز که جهان را تکان داد به این تریتب است؛ یک نمایشگر 47/5 اینچی با وضوح 8K در داخل این خودرو نصب شده که یک سیستم ناوبری سه بعدی را ارائه می‌دهند. طراحی داخلی این خودرو از موادی ساخته شده که به راحتی جذب خاک می‌شوند، چرم مصنوعی بکار رفته در ترمیم داخلی EQXX از قارچ و الیافت کاکتوس ساخته شده است.
وزن این خودرو به حدود 1750 کیلوگرم می‌رسد که به عنوان خودروی الکتریکی، EQXX نسبتا سبک است. این شاهکار مهندسی آیرودینامیکی‌ترین خودروی مرسدس است. طراحی خاص جلو پنجره این خودرو مقاومت هوا را به شدت کاهش می‌دهد، به طوری که ضریب درگ آن فقط 0/18 است.
این خودروی مجهز به یک پنل خورشیدی است که روی سقف آن قرار گرفته و سلول‌های خورشیدی این پنل در شرایط مساعد قادرند انرژی لازم برای پیمایش 25 کیلومتر را فراهم کنند. گفته می‌شود این خودروی مجهز به یک باتری 100 کیلووات ساعت خواهد بود، که توان پیمایش هزار کیلومتر را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورد. پیش‌بینی می‌شود این خودرو تا سال 2024 به تولید برسد. برخلاف ظاهر خیره‌کننده و اسپورت EQXX، پیشرانه آن فقط 150 کیلووات (معادل 201 اسب بخار) نیرو دارد.
بسیاری از کاربران نسبت به این خبر واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند عده‌ای عنوان می‌کنند فرض کنید در سال‌های آینده این ماشین به تولید انبوه برسد و به ایران بیایید، قیمت آن بسیار بالا می‌شود، هر چند در قرن بیست و یکم داشتن خودرویی ایمن و به روز و ارازن حق ماست اما اگر دولت و مافیا‌ها اجازه بدهند.
جمعی از کاربران هم نظرات خود را به صورت طنز و کنایه بیان می‌کنند و عنوان می‌کنند اینها به گَرد شرکت‌های خوروسازی و پراید ما نمی‌رسند و احتمالا طراحی این خودرو و موتورش متعلق به سایپا و ایران خودرو است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала