امیرعبداللهیان: ایران همواره در مسائل منطقه نقش سازنده ای داشته است

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر امیرعبداللهیان: ایران همواره در مسائل منطقه نقش سازنده ای داشته است
امیرعبداللهیان: ایران همواره در مسائل منطقه نقش سازنده ای داشته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در سخنانی گفت که تهران همیشه در مسائل منطقه نقش محوری، سازنده و اساسی داشته و ایران طرف خوب تحولات منطقه بوده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان روز سه شنبه در حاشیه دیدار با امیر و وزیر امور خارجه قطر به خبرنگاران گفت: در گفت‌وگوهای امروز با امیر و وزیر امور خارجه قطر، در خصوص روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و دیدگاه‌های ارزشمندی توسط امیر قطر مطرح شد.
وزیر امور خارجه افزود: توافق کردیم در روزهای آینده هیاتی ایرانی به قطر سفر کرده و در موضوعات اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری و از جمله در حوزه‌های بهداشتی و مهار کرونا توافقات و همکاری مشترک صورت گیرد.
امیرعبداللهیان درباره گفت‌وگوهای منطقه‌ای گفت: ایران همیشه آمادگی خود در این رابطه را اعلام کرده و برای گفت‌وگوهای منجر به همکاری در منطقه خلیج فارس ایده و راهکار ارائه داده است. امیر محترم قطر نیز همواره از ایده‌های جمهوری اسلامی ایران استقبال کرده است.
حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر دولت قطر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2022
دیدار وزیر امور خارجه ایران با امیر دولت قطر
وی راه‌حل برخی بحران‌های منطقه‌ای را سیاسی عنوان کرد و افزود: نباید از مسیر زور، نظامی‌گیری و هژمونیک به فکر حل مسائل و بحران‌ها باشیم. جمهوری اسلامی ایران همیشه در مسائل منطقه نقش محوری، سازنده و اساسی داشته و ایران طرف خوب تحولات منطقه بوده است، چه در مبارزه با داعش و چه در گفت‌وگوهای منطقه‌ای.
وی تصریح کرد: ما معتقدیم دستاوردهای صلح آمیز هسته‌ای ایران می‌تواند در اختیار همه کشورهای همسایه و مسلمان قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала