https://spnfa.ir/20220111/افزایش-چهار-درصدی-قیمت-بلیت-هواپیما-در-ایران-9787554.html
افزایش چهار درصدی قیمت بلیت هواپیما در ایران
افزایش چهار درصدی قیمت بلیت هواپیما در ایران
مالیات بر ارزش افزوده مشمول پروازهای داخلی و خارجی شد. 11.01.2022, اسپوتنیک ایران
2022-01-11T12:02+0330
2022-01-11T12:02+0330
2022-01-11T12:02+0330
ایران
/html/head/meta[@name='og:title']/@content
/html/head/meta[@name='og:description']/@content
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/521/99/5219960_0:84:1590:978_1920x0_80_0_0_37305cfe29d4a1f290049118f0191ea3.jpg
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایسنا"، بر اساس قانون مصوب مجلس عوارض پنج درصدی شهرداری برای بلیت هواپیما حذف اما به جای آن مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی تصویب و اعمال شد که بر این اساس قیمت بلیت هواپیما با افزایش چهار درصدی مواجه شد.این قانون، مالیات بر ارزش افزوده مشمول پروازهای داخلی و خارجی شد و همین مساله افزایش نرخ چهاردرصدی بلیت این پروازها را به دنبال داشت، اما برای پروازهای خارجی به دلایل متعددی ابهاماتی وجود داشت که مقرر شده بود تا بازنگری در این زمینه صورت گیرد و احتمالا این مالیات برای پروازهای خارجی حذف شود، اما تاکنون خبری از تغییر در این زمینه نیست.مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی- در این باره گفت: "ایرلاینها مقصر این افزایش قیمت نیستند و برخی نمایندگانی که همواره نسبت به افزایش قیمت بلیت هواپیما اعتراض میکنند با وضع و تصویب این قانون باعث این افزایش نرخ شدهاند.موافق اجرای مالیات بر ارزش افزوده در حملونقل هوایی نیستیم. ایرلاینها بر اساس قانون مذکور موظف هستند که مالیات بر ارزش افزوده را از مصرف کننده نهایی یعنی مسافر دریافت کرده و به حساب سازمان هواپیمایی کشوری برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده واریز کنند و این مسئله سبب میشود تا قیمتها در این صنعت بالاتر رفته و بیش از پیش به ایرلاینها فشار وارد شود".حسن خوشخو،مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاهها و شرکتها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که به دلیل وجود برخی ابهامات در این زمینه، احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از پروازهای خارجی وجود دارد.وی در ادامه اظهار کرد: "باید در این زمینه قانون شفاف باشد که مالیات بر ارزش افزوده در پروازهای غیر مستقیم و با چند توقف به کدام بخش از ارزش بلیت هواپیما تعلق میگیرد و از آنجا که قیمت بلیت هواپیما در پروازهای خارجی غیر مستقیم با چندین کانکشن بالاتر است باید قانون شفاف مشخص باشد که این مالیات شامل کدام قسمت از بهای بلیت هواپیماست.یکی دیگر از ابهامات مطرح شده این بود که با برخی از کشورها و شرکتهای هواپیمایی خارجی توافقاتی برای معافیتهای مالیاتی دو و چند جانبه امضاء شده است، مشخص نیست در این قانون برای این پروازها چه تصمیمگیری شده و چگونه باید عمل کنیم. بنابراین و با توجه به اینکه مردم در مسیرهای خارجی در حال خرید بلیت هواپیما هستند باید هر چه سریعتر جزییات این مسئله روشن شود و به همین دلیل سازمان امور مالیاتی در اسرع وقت قرار است به این ابهامات به صورت مکتوب پاسخ دهد".
https://spnfa.ir/20211227/افزایش-قیمت-تخم-مرغ-در-ایران-9662146.html
https://spnfa.ir/20220103/قانون-جدید-مالیات-بر-ارزشافزوده-طلا-در-ایران-9728254.html
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
2022
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/521/99/5219960_89:0:1502:1060_1920x0_80_0_0_8d274bd05e7c13dfa63b424e35a5beba.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
ایران
افزایش چهار درصدی قیمت بلیت هواپیما در ایران
مالیات بر ارزش افزوده مشمول پروازهای داخلی و خارجی شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایسنا"، بر اساس قانون مصوب مجلس عوارض پنج درصدی شهرداری برای بلیت هواپیما حذف اما به جای آن مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی تصویب و اعمال شد که بر این اساس قیمت بلیت هواپیما با افزایش چهار درصدی مواجه شد.
این قانون، مالیات بر ارزش افزوده مشمول پروازهای داخلی و خارجی شد و همین مساله افزایش نرخ چهاردرصدی بلیت این پروازها را به دنبال داشت، اما برای پروازهای خارجی به دلایل متعددی ابهاماتی وجود داشت که مقرر شده بود تا بازنگری در این زمینه صورت گیرد و احتمالا این مالیات برای پروازهای خارجی حذف شود، اما تاکنون خبری از تغییر در این زمینه نیست.
مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی- در این باره گفت: "ایرلاینها مقصر این افزایش قیمت نیستند و برخی نمایندگانی که همواره نسبت به افزایش قیمت بلیت هواپیما اعتراض میکنند با وضع و تصویب این قانون باعث این افزایش نرخ شدهاند.
موافق اجرای مالیات بر ارزش افزوده در حملونقل هوایی نیستیم. ایرلاینها بر اساس قانون مذکور موظف هستند که مالیات بر ارزش افزوده را از مصرف کننده نهایی یعنی مسافر دریافت کرده و به حساب سازمان هواپیمایی کشوری برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده واریز کنند و این مسئله سبب میشود تا قیمتها در این صنعت بالاتر رفته و بیش از پیش به ایرلاینها فشار وارد شود".
حسن خوشخو،مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاهها و شرکتها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که به دلیل وجود برخی ابهامات در این زمینه، احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از پروازهای خارجی وجود دارد.
وی در ادامه اظهار کرد: "باید در این زمینه قانون شفاف باشد که مالیات بر ارزش افزوده در پروازهای غیر مستقیم و با چند توقف به کدام بخش از ارزش بلیت هواپیما تعلق میگیرد و از آنجا که قیمت بلیت هواپیما در پروازهای خارجی غیر مستقیم با چندین کانکشن بالاتر است باید قانون شفاف مشخص باشد که این مالیات شامل کدام قسمت از بهای بلیت هواپیماست.
یکی دیگر از ابهامات مطرح شده این بود که با برخی از کشورها و شرکتهای هواپیمایی خارجی توافقاتی برای معافیتهای مالیاتی دو و چند جانبه امضاء شده است، مشخص نیست در این قانون برای این پروازها چه تصمیمگیری شده و چگونه باید عمل کنیم. بنابراین و با توجه به اینکه مردم در مسیرهای خارجی در حال خرید بلیت هواپیما هستند باید هر چه سریعتر جزییات این مسئله روشن شود و به همین دلیل سازمان امور مالیاتی در اسرع وقت قرار است به این ابهامات به صورت مکتوب پاسخ دهد".