آمادگی کشور نفت خیز عربی برای حذف نفت

© Sputnik / Pavel Gerasimov /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی کشور نفت خیز عربی برای حذف نفت
آمادگی کشور نفت خیز عربی برای حذف نفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2022
اشتراک
صندوق مستقل کویت مطابق با اصول حاکمیت زیست محیطی، اجتماعی و شرکتی ساخته می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، مقامات کویت، این کشور عربی و یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان، در حال آماده شدن برای کنار گذاشتن اقتصاد بر اساس فروش آن هستند. قرار است خزانه دولتی محلی برای دارایی های ESG بازسازی شود.
صندوق سرمایه گذاری مستقل کویت که توسط یک نهاد ویژه به نام سازمان سرمایه گذاری کویت (KIA) اداره می شود، با ارزش ۷۰۰ میلیارد دلار، قدیمی ترین صندوق در جهان و از نظر دارایی سومین است. همه این دارایی با پول حاصل از فروش نفت به دست آمده اند، اما اکنون مسئولان کشور قرار است سبد صندوق را با اصول ESG (حاکمیت زیست محیطی، اجتماعی و شرکتی) منطبق کنند.
توافق اوپک برای افزایش تولید نفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2022
توافق اوپک برای افزایش تولید نفت
این صندوق که اغلب به عنوان KIA شناخته می شود، قرار است توسط غانم الحنیمان فرماندار تازه منصوب شده، رسیدگی شود. به گفته وی، این صندوق بر روی استانداردهای ESG به رسمیت شناخته شده در سطح جهانی تمرکز خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که سرمایه گذاری در شرکتی انجام می شود که به طور کامل اصول آنها را رعایت کند. KIA قصد دارد در شرکت‌هایی از کشورها و بخش‌های مختلف اقتصاد سرمایه‌گذاری کند، از جمله آنهایی که "پیامدهای آن را درک کرده‌اند و با خطرات بلندمدت مرتبط با تغییرات آب‌وهوایی سازگار شده‌اند". انتظار می رود مدیریت صندوق به سهام شرکت هایی از عربستان سعودی مراجعه کند.
با این حال، کویت برخلاف همسایگان منطقه‌ای خود، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، اهداف بی‌نظیر کربنی برای خود تعیین نمی‌کند که به موجب آن انتشار گازهای گلخانه‌ای جبران یا ضبط می‌شود.
کارشناسان تخمین می زنند که کل بازار ESG تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰ تریلیون دلار خواهد رسید. علاقه سرمایه گذاران نهادی، از جمله صندوق های سرمایه گذاری دولتی، نقشی کلیدی در این امر ایفا خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала