وزارت خارجه ایران از کاهش اختلافات در گفتگوهای هسته ای خبر داد

© Photo / IRNAعلی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران
علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2022
اشتراک
علی باقری نماینده ویژه ایران در گفتگوهای هسته ای وین اختلافات در مذاکرات را رو به کاهش ارزیابی کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی باقری، معاون وزیر خارجه ایران در پایان جلسات متعدد با نمایندگان گروه 1+4 و پیش از آنکه هتل کوبورگ را در شنبه شب ترک کند به خبرنگاران گفت: اختلافات در مذاکرات را رو به کاهش هستند. وی همچنین تأیید کرد که مذاکرات رو به جلو و در حال پیشرفت است.
همچنین ساعاتی پیش میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه هم فضای گفت‌وگوها را مثبت و جدی توصیف کرد. وی با انتشار پیامی در توئیتر افزود که مذاکرات رو به جلو جریان دارد و به تدریج پیش می‌رود. به گفته وی سایر طرف‌های مذاکره کننده نیز ارزیابی مشابهی نسبت به روند مذاکرات دارند.
بیشتر کشورهای حاضر در گفت‌وگوها نیز نسبت به پیشرفت‌های بدست آمده در روند گفتگوها تاکید دارند و به این ترتیب می‌توان محتاطانه این ادعا را مطرح کرد که به رغم پیچیدگی‌ها و مسیر پر پیچ‌ و خم پیش رو، شمارش معکوس تا دستیابی به توافق نهایی آغاز شده است.
گفتنی است که دور هشتم گفتگوهای وین از دوشنبه، 6 آذر آغاز شده و اینک به مراحل حساسی رسیده است. جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده است در صورت حصول توافق در وین ابتدا طرف نقض کننده توافقات سال 94 باید تحریم‌ها را بردارد و پس از انجام راستی آزمایی، اقدامات هسته‌ای ایران در چارچوب توافق برجام صورت خواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала