عملیات ضد تروریستی در قزاقستان وارد مرحله جدیدی شده است

© REUTERS / Pavel Mikheyevتظاهرات در قزاقستان
تظاهرات در قزاقستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2022
اشتراک
در آلماتی، ارتش در تمام ایست های بازرسی مستقر شد تا از فرار شبه نظامیان جلوگیری کند.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش شبکه خبر 24، عملیات ضد تروریستی وارد مرحله جدیدی شده است، ارتش قزاقستان برای جلوگیری از فرار شبه نظامیان از آلماتی در تمام ایست های بازرسی مستقر هستند.
به گزارش این شبکه تلویزیونی، با دستور فرمانده کل قوا عملیات ضد تروریستی وارد مرحله بعدی شده است. یگان های نظامی در تمامی ایست های بازرسی مستقر شده اند تا از فرار شبه نظامیان از آلماتی جلوگیری کنند. همه خودروها را بازرسی می کنند و مدارک را بررسی می کنند. همه مظنونان بازداشت و به مقر انتقال داده شدند.
پیمان امنیت جمعی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2022
تاسیسات راهبردی قزاقستان تحت حفاظت سازمان پیمان امنیت جمعی درآمدند
بر اساس گزارش کانال تلویزیونی، ستیزه جویان اغلب لباس های نظامی دزدیده شده می پوشند تا به خودی ها شلیک نکنند. این کانال اضافه کرد که پلیس کنترل کامل همه ورودی‌ها و خروجی‌های شهر را در دست گرفته‌اند؛ ۱۳ ایست بازرسی در اطراف آلماتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
اعتراضات گسترده در قزاقستان در اولین روزهای سال 2022 آغاز شد - ساکنان شهرهای ژانائوزن و آکتائو در غرب این کشور با افزایش دو برابری قیمت گاز مایع مخالفت کردند. بعدها، اعتراضات به شهرهای دیگر، از جمله آلماتی، پایتخت قدیمی و بزرگترین شهر جمهوری گسترش یافت: غارت در آنجا آغاز شد، ستیزه جویان به مؤسسات دولتی حمله کردند، سلاح ها را بردند. در پاسخ، مقامات در سراسر کشور تا 19 ژانویه وضعیت اضطراری اعلام کردند و عملیات ضد تروریستی را آغاز کردند. بر اساس گزارش سازمان ملل، حدود 1000 نفر در جریان اعتراضات در قزاقستان زخمی شدند. به گفته وزارت امور داخله جمهوری، 18 مامور امنیتی کشته شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала