اوکراین بدلیل سقوط هواپیمای بوئینگ از ایران درخواست غرامت می‌کند

© Sputnik / Iranian Red Crescent Societyاوکراین بدلیل سقوط هواپیمای بوئینگ از ایران درخواست غرامت می‌کند
اوکراین بدلیل سقوط هواپیمای بوئینگ از ایران درخواست غرامت می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
اشتراک
دفتر دادستانی کل اوکراین به دلیل سقوط هواپیمای بوئینگ از ایران درخواست غرامت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دادستانی اوکراین به بستگان مسافران فوت شده هواپیمای بوئینگ 737-800 خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین (UIA) که در 8 ژانویه 2020 در ایران سقوط کرد، انواع کمک‌ها را ارائه خواهد کرد. این را ماکسیم یاکوبوفسکی معاون دادستان کل کشور روز شنبه به مناسبت دومین سالگرد این فاجعه بیان کرد.
او در مراسم عزاداری در نزدیکی سنگ گرانیت به یاد قربانیان فاجعه در پارک Verbovy Guy در Dnieper گفت: "شما می توانید روی کمک ما حساب کنید. ما باید به عدالت و غرامت برای بستگان قربانیان دست یابیم."
یاکوبوفسکی انهدام یک هواپیمای غیرنظامی را "یک مورد بی سابقه زمانی که تمام جهان برای محافظت از 176 کشته بی گناه ایستادگی کردند" خواند. وی پیش از این گفته بود که طی دو سال در جریان رسیدگی کیفری سانحه هواپیما، 26 تحقیق بین المللی به کشورهای مختلف ارسال شده است. در عین حال، ایران در واقع به نادیده گرفتن درخواست های اوکراین برای کمک حقوقی بین المللی ادامه می دهد.
نمایندگان دفتر رئیس جمهور اوکراین، دفتر دادستان کل، تعدادی از وزارتخانه ها و ادارات، بستگان قربانیان پرواز PS752، نمایندگان خطوط هوایی، نمایندگی های خارجی، سفارت ها و کنسولگری های کشورها که شهروندان آن قربانی فاجعه شدند به یاد قربانیان در این مراسم آمدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала