اگر این علائم را دارید، سندرم کبد چرب دارید

© Fotolia / Sentelloاگر این علائم را دارید، سندرم کبد چرب دارید
اگر این علائم را دارید، سندرم کبد چرب دارید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2022
اشتراک
پزشکان انگلیسی زرد شدن پوست و تیره شدن ادرار را سندرم اصلی بیماری کبد چرب غیر الکلی نامیدند.
به گزارش اسپوتنیک، متخصصان سرویس بهداشت ملی بریتانیا در مورد خطر جدی بیماری کبد چرب غیر الکلی هشدار داده اند که معمولاً برای افرادی که اضافه وزن دارند یک خطر است. محققان نشان و سندرم اصلی را نام بردند که روی پوست خود را نشان می دهد و از طریق آن می توان ابتلا به کبد چرب را تشخیص داد. تشخیص این بیماری در مراحل اولیه بسیار مشکل ساز است، زیرا تظاهرات و نشانه های قابل توجهی ندارد، اما ویژگی خاصی وجود دارد که می توان آن را بعداً تشخیص داد.
خوردن این غذا ها برای کبد چرب توصیه نمی شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2021
خوردن این غذا ها برای کبد چرب توصیه نمی شود
علامت اصلی که با وجود آن می توان فهمید که فرد دارای علائم بیماری کبد چرب است، زرد شدن پوست است. یکی از تظاهرات زردی می تواند زرد شدن سفیدی چشم یا تیره شدن ادرار باشد. در هر یک از این موارد، توصیه می شود بلافاصله به دنبال انجام ازمایشات کبد چرب و کمک پزشکی باشید.
شایان ذکر است، مصرف سبزیجات پخته و خام مانند ریواس، کلم، کرفس، هویج، شلغم، لبو، سبزی خوردن، گوجه، کاهو، خیار؛ میوه‌ها به صورت دو تا سه واحد در روز برای مثال انار به همراه دانه و ورقه‌های نازک آن و پرتقال به همراه پوست سفید نازک آن؛ شیر و لبنیات کم چرب؛ کاهش مصرف شیرینی‌هایی مانند عسل، مربا، شیرینی، نوشابه، نوشیدنی‌های شیرین؛ خواب و فعالیت مناسب تا حد زیادی از بروز کبد چرب جلوگیری می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала