پیشنهاد وزارت بهداشت ایران برای حذف یارانه شکر بخاطر سلامتی مردم

© Fotolia / Mrecoپیشنهاد وزارت بهداشت ایران برای حذف یارانه شکر بخاطر سلامتی مردم
پیشنهاد وزارت بهداشت ایران برای حذف یارانه شکر بخاطر سلامتی مردم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.01.2022
اشتراک
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ایران در توجیه افزایش قیمت شکر: مصرف بالای قند وشکر در کشور باعث چاقی و بیماری‌هایی نظیر دیابت و برخی سرطان‌ها می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، زهرا عبداللهی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ایران با اشاره به مصرف بالای قند وشکر در کشور و ارتباط آن با چاقی و بیماری‌هایی نظیر دیابت و برخی سرطان‌ها، در عین حال از پیشنهاد افزایش قیمت و یا حذف یارانه شکر خبر داد و گفت: این کار در جهت حفظ سلامت مردم است چون مردم، خیلی بیشتر از حد نیاز و توصیه‌ها قند و شکر مصرف می‌کنند.
وی گفت: در حال حاضر مطالعات بررسی مصرف غذایی خانوارها در کشور نشان می دهد که سرانه مصرف قند و شکر، خیلی بیشتر از مقدار توصیه شده در سبد غذایی است و مصرف آنها یکی از عوامل اصلی اضافه وزن، چاقی، دیابت و برخی از سرطان‌ها مانند سرطان پانکراس است.
عبداللهی ادامه داد: یکی از اقدامات و پیشنهادات ما برای کاهش مصرف قند و شکر در کشور، اتخاذ سیاست های دولتی مانند افزایش قیمت و یا حذف یارانه شکر است. این کار در جهت حفظ سلامت مردم است چون مردم، خیلی بیشتر از حد نیاز و توصیه‌ها قند و شکر مصرف می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала