پلیس قزاقستان: اگر شورشیان سلاح به زمین نگذارند، نابود می شوند

© REUTERS / Pavel Mikheyevپلیس قزاقستان: اگر شورشیان سلاح به زمین نگذارند، نابود می شوند
پلیس قزاقستان: اگر شورشیان سلاح به زمین نگذارند، نابود می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.01.2022
اشتراک
وزارت کشور قزاقستان اعلام کرد کسانی که در جریان اعتراضات از به زمین گذاشتن سلاح خودداری کنند، نابود خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر کشور قزاقستان در بیانیه ای اعلام کرد، کسانی که از به زمین گذاشتن سلاح خودداری کنند، نابود خواهند شد.
به گفته وزارت کشور قزاقستان، حضور پلیس در مناطق قزاقستان تشدید شده، کیوسکهای امنیتی بازرسی ایجاد شده و متخلفان نظم و قانون بازداشت می شوند.
خسارت وارده به شرکت ها در جریان نا آرامی های قزاقستان اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.01.2022
خسارت وارده به شرکت ها در جریان ناآرامی های قزاقستان اعلام شد
پیش از این گزارش شده بود که در جریان تظاهرات و ناآرامی‌های آلماتی 18 تن از معترضان کشته و حدود هزار نفر دیگر زخمی شدند. وزارت کشور قزاقستان در ادامه گزارش استناد کرد که بر اساس آن 12 افسر نیروهای نظامی این کشور در جریان ناآرامی ها کشته شدند و 317 افسر پلیس و سربازان گارد ملی زخمی گردیده اند.
از سوی دیگر، امروز کمیسار عالی ملل متحد همچنین به مقامات قزاقستان یادآوری کرد که زور علیه معترضان باید مطابق با الزامات سختگیرانه تناسب استفاده شود.
رسانه ها گزارش می دهند که تیراندازی و ناآرامی ها در مرکز آلماتی ادامه دارد. همچنین پخش شبکه های تلویزیونی در این شهر قطع شد.
در روزهای ابتدایی سال 2022، ساکنان شهرهای ژانائوزن و آکتائو در منطقه مانگیستاو (منطقه تولیدکننده نفت در غرب قزاقستان) نسبت به افزایش دو برابری قیمت گاز مایع اعتراض کردند. قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان دستور تشکیل یک کمیسیون دولتی برای بررسی وضعیت را داد. او در 4 ژانویه اعلام کرد که آماده است تا خواسته اصلی معترضان را برآورده کند و قیمت بنزین را کاهش دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала