پیشنهاد مطرح شده در آمریکا: فشار بر ایران برای وادار کردن روسیه و چین به احترام به بایدن

© REUTERS / Kevin Lamarqueجو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
اشتراک
مقامات آمریکا باید در مسئله توافق هسته ای بر ایران فشار وارد کنند تا روسیه و چین شروع به جدی گرفتن جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ویلیام مک گورن، سخنرانی نویس سابق جرج دبلیو بوش،رهبر اسبق آمریکا در مقاله ای برای روزنامه وال استریت ژورنال این پیشنهاد غیر منتظره را مطرح کرده است.
رزمایش نظامی با اس ۴۰۰ در جنوب روسیه در پاسخ به مانور ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
پیش‌بینی پاسخ روسیه به حملات احتمالی جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا
ویلیام مک گورن می نویسد : "بایدن نه تنها فرصتی عالی برای جلوگیری از پیدایش بمب اتمی در تهران دارد، بلکه می تواند با این کار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رهبر چین را وادار سازد قبل از اقدام در عرصه بین المللی دو بار فکر کنند".
به عقیده وی، در حال حاضر، هیچ لفاظی کاخ سفید نمی تواند پکن یا مسکو را متقاعد کند که از مسیر انتخاب شده در سیاست خارجی منحرف شوند، که نشان دهنده عدم اقتدار بایدن در بین رهبران جهان است.
بنابراین، مک‌ گورن پیشنهاد می‌کند تسلیحات بیشتر در اختیار اسرائیل قرار گیرد تا تل‌آویو بتواند به تأسیسات استراتژیک ایران از جمله تأسیسات ذخیره‌سازی نفت حمله کند.
نویسنده نمونه ای از رئیس جمهور رونالد ریگان را ذکر می کند که او هم در آغاز دوره اول ریاست جمهوری خود یک رئیس جمهور نرم و معتدل به حساب می آمد تا اینکه 11300 کنترل کننده ترافیک هوایی را که در اوت 1981 اعتصاب کردند، اخراج کرد.
علاوه بر این، به گفته مک گورن، ریگان با اقدامات تهاجمی مانند ارسال سلاح به افغانستان یا ورود نیروها به گرانادا، به طور مداوم بر رهبری شوروی فشار می آورد. نویسنده معتقد است بایدن باید از تاکتیک مشابهی برای ایجاد موقعیت های درگیری استفاده کند.
ولادیمیر پوتین و جو بایدن شب 31 دسامبر گفتگوی تلفنی داشتند. به گفته کرملین، رئیس کاخ سفید به دلیل وضعیت اوکراین روسیه را به اعمال "تحریم های گسترده" تهدید کرده است. رهبر روسیه در پاسخ گفت که این یک اشتباه بزرگ خواهد بود و در این صورت ممکن است قطع کامل روابط بین دو کشور رخ دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала