باج گیری داعش از تجار و ثروتمندان منطقه دیرالزور سوریه

© AFP 2023 / Stringerباج گیری داعش از تجار و ثروتمندان منطقه دیرالزور سوریه
باج گیری داعش از تجار و ثروتمندان منطقه دیرالزور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
اشتراک
گروه داعش ( گروه تروریستی ممنوع در روسیه) روش جدید باج گیری از تاجران و ثروتمندان مناطق دیرالزور شرقی را آغاز کرده و آنان را مجبور به پرداخت مالیات با عنوان "هزینه حکومت داری " می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، برخی منابع محلی اعلام کردند شماری از تاجران و به ویژه تاجران حبوبات و گوسفند و مواد غذایی در مناطق تحت تسلط گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در دیرالزور دهها پیام تهدید آمیز مبنی بر پرداخت جزیه به گروه تروریستی داعش دریافت کرده اند.
۲۴ کشته و زخمی در حمله داعش به اتوبوس نظامیان سوریه
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2022
۲۴ کشته و زخمی در حمله داعش به اتوبوس نظامیان سوریه
این منابع افزود: روش جدید نیز با ارسال پیام های تهدید امیز از طریق واتساپ با پیش شماره آمریکا است.
معمولا نیز این پیام ها با تصاویر اسلحه و گلوله همراه است و در صورتی که شخص شماره را مسدود کند با شماره دیگر با وی تماس گرفته و وی را به کشتن یا آتش زدن مغازه اش تهدید می کنند.
این منابع افزودند: گروه "داعش" از برخی وب‌سایت‌های ارائه‌کننده شماره‌های بین‌المللی که می‌توان از آن برای فعال‌سازی اپلیکیشن واتس‌اپ استفاده کرد، سوءاستفاده می‌کند.
این منابع خاطرنشان کردند : داعش تهدید تاجران و ثروتمندان با عنوان هزینه حکومت داری را افزایش داده اصطلاحی که به دلائل شرعی به جای زکات باب کرده زیرا پرداخت زکات منوط به وجود قدرتی حاکم برجامعه است.
این تهدیدها حتی شامل پزشکانی می شود که از ترس تهدیدات این گروه و درخواست مالیات های 800 دلاری از دیرالزور فرار کرده اند.
ساکنان از قدرت این گروه تروریستی در اجرای تهدیدهایشان بیمناک هستند زیرا اخیرا به دلیل نافرمانی سرمایه‌گذار چاه نفت الحریجی وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه در پرداخت "هزینه حکومت داری " را آتش زدند.
گفتنی است گروه داعش علیرغم از دست دادن پایگاههای خود در باغوز در سال 2019 ، هنوز بر مناطق ریف دیرالزور شرقی تسلط دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала