کارشناسان چین را مسئول افزایش قیمت مواد غذایی در سراسر جهان می دانند

© Fotolia / ZhengzaishanchuКитайский флаг на фоне площади Тяньаньмэнь в Пекине
Китайский флаг на фоне площади Тяньаньмэнь в Пекине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
اشتراک
سیاست فعلی جمهوری خلق چین به افزایش قیمت مواد غذایی در سراسر جهان کمک کرده است
به گزارش اسپوتنیک، در سال گذشته، قیمت مواد غذایی در بازار جهانی رکوردشکنی کرده است، به عنوان مثال قیمت غلات 23.2٪ افزایش یافته است.
بر اساس گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، چین بیش از نیمی از مواد غذایی جهان را خریداری کرده است. به عنوان مثال، انبارهای مواد غذایی چین اکنون 69 درصد ذرت جهان، 60 درصد برنج، 51 درصد گندم و حدود 30 درصد از دانه های سویا را در اختیار دارند.
آکیو شیباتا، رئیس موسسه پژوهش های منابع طبیعی توکیو گفت: انباشت ذخایر در چین یکی از دلایل افزایش قیمت مواد غذایی در سراسر جهان است.
در همان زمان، لئونید خزانوف، کارشناس مستقل صنعتی توضیح داد که علت وضعیت کنونی ممکن است تهدید کاهش محصول در چین در بحبوحه بحران انرژی و همچنین اقدامات قرنطینه ای به دلیل کووید-19 باشد.
 کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
نمایندگان کنگره آمریکا خواستار توقف "تبلیغات" چین در توییتر شدند
در سال 2020، کل شهرهای این کشور قرنطینه شدند و برای جلوگیری از شورش های غذایی، باید برای ساکنان آن ها مواد غذایی تهیه می کردند. این کارشناس گفت: در سال 2021 در بخش کشاورزی برخی از کشورهای جهان مشکلاتی وجود داشت.
در همین حال چین چنین حجمی از ذخایر را تایید می کند. به ویژه ذخایر گندم، نیاز یک سال و نیم این کشور را پوشش می دهد. به گفته گورو تاکاشاهی، استاد دانشگاه آیچی، چنین خریدهای بزرگ و فعال یک اقدام ضروری است، زیرا تولید داخلی بیش از پنج سال است که راکد بوده است که بیشتر به دلیل تخلیه و آلودگی خاک است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала