وزیر بهداشت ایران: واکسن های ایرانی کرونا در انتظار تایید سازمان جهانی بهداشت هستند

© Photoبهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران
بهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
اشتراک
وزیر بهداشت ایران بیان داشت: منتظر هستیم که واکسن های تولید داخل از سوی سازمان جهانی بهداشت تایید شوند تا صرفا نیاز به تزریق استرازنکا برای مسافرت به سایر کشورها نباشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی گفت: واکسن نورا یکی از واکسن های جدید است که با واکسن های قبلی متفاوت است و در ساخت آن، از پروتئین نوترکیب استفاده شده و تجربه جدیدی برای کشورمان رقم زده و با بررسی‌هایی که انجام شده، یکی از بهترین واکسن ها شناخته شده است.
وی افزود: این واکسن تا یک ماه آینده وارد عرصه خدمت می شود و امیدواریم با ورود این واکسن آسودگی خاطر مردم از حیث واکسیناسیون بیش از پیش فراهم شود.
عین اللهی درخصوص ادامه واردات واکسن های خارجی، خاطرنشان کرد: ما تاکنون ۴ نوع واکسن را تولید و تایید کردیم و و نورا پنجمین واکسن است با توجه به اینکه انواع واکسن با پلتفرم های مختلف داریم تصور می شود که در آینده ای نزدیک نیاز به واردات نباشد.
تزریق واکسن کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
آخرین آمار از انتشار سویه امیکرون ویروس کرونا در ایران
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، عین اللهی در پاسخ به سوالی درخصوص کمبود واکسن آسترازنکا در برخی مراکز واکسیناسیون، گفت: واکسن آسترازنکا اکنون در وضعیت استثماری قرار گرفته و مردم به دلیل اینکه بتوانند با تزریق این واکسن به کشورهای دیگر سفر کنند، به دنبال تزریق آن هستند. ما در حال حاضر به دنبال تایید واکسن های ایرانی هستیم، واکسن برکت نیز مراحل اساسی را طی کرده است. از نظر تاثیرگذاری نیز تفاوتی بین آسترازنکا و سایر واکسن ها وجود ندارد. سازمان جهانی بهداشت باید در این زمنیه مداخله کند تا اسم واکسن ها مبنا قرار نگیرد و فقط چند واکسن، منحصربفرد معرفی نشود. لذا منتظر هستیم که واکسن های داخلی مان تایید شود تا صرفا نیاز به تزریق استرازنکا برای مسافرت کردن نباشد.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون با روند خوبی پیش رفته است، گفت: تاکنون در کشور، ۸۸ درصد و در تهران که بیشترین جمعیت را دارد نیز ۹۱ درصد دُز اول تزریق شده است. روند مطلوب واکسیناسیون منجر شده که سلامت مردم حفظ شود و وضعیت غم انگیزی که در دوران کرونا در کشور مستولی شده، به شرایط خوبی برسند و مردم بتوانند به برنامه های مفرح‌شان برسند.
وزیر بهداشت ایران ادامه داد: در مورد داروهای اساسی کمبودی وجود ندارد و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند، زیرا برخی مردم به دلیل نگرانی از کمبود احتمالی دارو، به مقدار زیادتر دارو را تهیه می کنند و در منزل ذخیره می کنند، لذا از مردم می خواهیم که صرفه جویی کرده و کمی هم مراعات بقیه بیماران را کنند، ما در مقابل یکدیگر مسئول هستیم. این قول را می دهیم که همه نوع داروی ژنریک را به میزان فراوان در دسترس مردم قرار دهیم و نگرانی به هیچ عنوان وجود ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала