مواظب باشیم: رایانه به چشم ها، دست ها و ستون فقرات لطمه می زند

© Depositphotos.com / mast3r مواظب باشیم: کامپیوتر به چشم ها، دست ها و ستون فقرات لطمه می زند
 مواظب باشیم: کامپیوتر به چشم ها، دست ها و ستون فقرات لطمه می زند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
اشتراک
بسیاری از ما مجبوریم تقریبا تمام روز را پشت کامپیوتر بگذرانیم. جای تعجب نیست که در پایان روز، حداقل احساس خستگی و استرس می کنیم. اما کار مداوم بر روی رایانه می تواند منجر به بیماری های کاملاً جدی شود. البته اگر به موقع اقدام نکنید.
اسپوتنیک توصیه می کند که شما باید دشمن خود را از نزدیک بشناسید! کامپیوتر چه بیماری هایی می تواند در ما به وجود آورد؟
سندرم خشکی چشم
برای چندین ساعت نشستن مداوم پشت کامپیوتر، چشم ها بسیار خسته می شوند و گاهی اوقات شروع به درد می کنند. سپس ممکن است این احساس وجود داشته باشد که شن کوچک یا چیزی وارد چشم شده است. این احساس باعث می شود فرد مکرراً پلک بزند، اما این کار فایده ندارد. طبق آمار، 5 درصد مردم جهان با سندرم خشکی چشم مواجه هستند.
، پروفسور ویاچسلاو شلودچنکو چشم پزشک و دکترای علوم پزشکی ادعا می کند که در نتیجه کار طولانی مدت در رایانه، لایه اشک روی سطح قرنیه خشک می شود - چشم ها تقریباً خشک می شوند، بنابراین احساس ناخوشایند "وجود شن " در آنها می شود. به این کار کولر یا تهویه مطبوع را اضافه کنید که هوا را خشک می کند و منظره را بسیار غم انگیزتر می سازد.
شلودچنکو توصیه می کند: "بهتر است یک مانیتور LCD تهیه کنید. - اگرچه در اینجا نیز جنبه های منفی وجود دارد. در این حالت ، خستگی از نور و رنگ افزایش می یابد که آن هم منجر به لطمه لایه اشک می شود. اما از بین این دو شر باید شر کمتر را انتخاب کرد."
امروزه انواع بسیار متنوعی از مرطوب کننده های قرنیه چشم در بازار وجود دارد که اصطلاحاً به آنها "جایگزین اشک" می گویند که باید هر از چند گاهی در چشم چکانده شود. بهتر است آنها را به توصیه پزشک انتخاب کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که چشم پزشکان استفاده از این محصولات را بیش از 2 تا 4 بار در روز توصیه نمی کنند.
انسان ها به زودی کامپیوتر می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2019
انسان ها به زودی کامپیوتر می شوند
علاوه بر این، می توانید تمرینات مخصوص چشم را انجام دهید یا از عینک های تمرینی استفاده کنید (مخصوصاً اگر مشکلات بینایی هم دارید). اما نکته اصلی که باید یاد گرفت این است که هنگام کار با رایانه، باید به طور منظم استراحت کنید. حداقل یک بار در ساعت.
سندرم تونل کارپال
با علائمی مانند بی حسی، گزگز و لرزش در انگشتان و درد در مچ دست که پس از چندین ساعت کار با کامپیوتر ظاهر می شود، مشخص می شود. سندرم تونل کارپال یک بیماری شغلی است که در افرادی که مجبورند ساعت های زیادی در روز فعالیت های تکراری دست انجام دهند (مثلا تایپ کردن روی صفحه کلید یا کلیک ماوس) رخ می دهد. علت بیماری تورم یا فشرده شدن عصب مدیان در تونل کارپال است. در برخی موارد، این بیماری حتی می تواند منجر به معلولیت شود.
برای جلوگیری از این مشکلات، به پیشگیری بپردازید. اول از همه، شما باید درست پشت کامپیوتر بنشینید. بهتر است یک صندلی متحرک خریداری کنید که ارتفاع و وضعیت پشتی آن قابل تنظیم باشد. باید طوری بنشینید که قسمت پایین کمر با باسن زاویه قائمه داشته باشد. زاویه بین شانه و ساعد نیز باید 90 درجه باشد. ارتفاع صفحه کلید باید تقریباً 65-75 سانتی متر از سطح زمین باشد.
اگر صفحه کلید به درستی قرار گرفته باشد، دستان شما آزاد هستند تا روی صفحه کلید قرار گیرند. اگر صفحه کلید خیلی بلند باشد ، می توانید یک تشک مخصوص دستان بخرید. توصیه می شود هر ساعت 10-15 دقیقه استراحت کنید. در این مدت می توانید مجموعه ای از تمرینات را برای تونل کارپال انجام دهید. به عنوان مثال، هر دست را محکم به صورت مشت فشار دهید و به شدت باز کنید. یا دست ها را به سمت داخل و خارج بچرخانید. تمرین باید حداقل 10 بار تکرار شود.
استئوکندروز و بیماری های ستون فقرات
اکثر افرادی که زمان زیادی را پشت کامپیوتر می گذرانند از درد گردن و کمر شکایت دارند. این ممکن است نشانه ای از پوکی استخوان یا بیماری های ستون فقرات باشد. اگر درد مداوم و ناتوان کننده شود، به پزشک مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید که پوکی استخوان یکی از پنج بیماری رایج در جهان است.
حتی اگر این بیماری هنوز بروز نکرده است، پیشگیری را فراموش نکنید. در حالت ایده آل، هنگام نشستن پشت کامپیوتر باید پشت خود را صاف نگه دارید. از یک صندلی کامپیوتر راحت مراقبت کنید: صندلی باید به اندازه کافی محکم باشد و پشت باید در ناحیه کمر خم شود. ثابت نمانید، وضعیت خود را اغلب تغییر دهید. از سفتی گردن خودداری کنید. مرتباً خود را گرم کنید و حتماً هر از گاهی بلند شوید و حرکت کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала