تاثیر موسیقی بر کند کردن روند پیری مغز

© AP Photo / Marcio Jose Sanchezهنرمندی که صدای حیوانات را با ساز خود می نوازد +ویدئو
هنرمندی که صدای حیوانات را با ساز خود می نوازد +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2021
اشتراک
دانشمندان دانشگاه دوک ایالات متحده نشان دادند که در موسیقی‌دانان فرآیند پیری مغز کند می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مقاله چاپ شده در مجله "Brain Sciences"، دانشمندان دانشگاه دوک ایالات متحده نشان داده‌اند که اشتغال به موسیقی یا یادگیری زبان می‌تواند به ایجاد یک ذخیره شناختی کمک کند که با کاهش خطر آسیب عصبی در مغز افراد مسن مرتبط است.
کارشناسان در این تحقیق ماده سفید را با استفاده از تصویربرداری پخش وزنی تجزیه و تحلیل کردند. این کار اطلاعاتی در مورد اتصالات بین بخش‌های مختلف مغز و یکپارچگی مسیرها، مانند دسته‌ای از رشته‌های عصبی، فراهم می‌کند. به طور معمول، پیری طبیعی منجر به کاهش یکپارچگی ماده سفید می‌شود، اما فعالیت‌های حسی-حرکتی پیچیده (مانند صحبت کردن به چندین زبان یا پخش موسیقی) می‌تواند این فرآیند را کند یا حتی معکوس کند.
محبوبیت کافه بیکینی در آمریکا (‌عکس)‌ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
فواید جالب قهوه برای مغز
دانشمندان اسکن مغزی هشت نوازنده 20 تا 67 ساله را که به طور متوسط ​​سه ساعت در روز تمرین می کردند، مورد بررسی قرار دادند. این اسکن‌ها امکان محاسبه ناهمسانگردی جناحی، مقداری که تعداد و جهت گیری مجراهای رسانای ماده سفید مغز را مشخص می‌کند، را برای محققان فراهم نمود. مقدار بالای ناهمسانگردی جناحی مربوط به ذخیره شناختی بالای مغز است، اما با افزایش سن کاهش می‌یابد که برای افرادی که درگیر موسیقی نیستند طبیعی است. اما در مورد نوازندگان، یکپارچگی مسیرها نه تنها کاهش نیافته، بلکه برعکس در هر دو نیمکره افزایش یافته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала