پادشاه عربستان دوباره از خطر جمهوری اسلامی ایران سخن گفت

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiپادشاه عربستان خواستار «موضع‌گیری قاطع» جامعه جهانی در قبال ایران شد
پادشاه عربستان خواستار «موضع‌گیری قاطع» جامعه جهانی در قبال ایران شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2021
اشتراک
سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان، جمهوری اسلامی ایران به ایجاد بی‌ثباتی و تهدید صلح در منطقه متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصادنیوز ، پادشاه عربستان سعودی بامداد پنجشنبه به‌صورت ویدئوکنفرانسی به سخنرانی سالیانه در "مجلس شورای سعودی"‌ پرداخت.
سلمان بن‌عبدالعزیز در بخش مربوط به جمهوری اسلامی ایران در این سخنرانی گفت "ما با نگرانی شدید سیاست رژیم ایران را دنبال می‌کنیم که امنیت و ثبات را در منطقه تهدید می‌کند".
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2021
وزیر خارجه ایران: ما در دور آینده مذاکرات با عربستان در بغداد شرکت خواهیم کرد
وی با بیان اینکه ایران کشوری همسایه است که امیدواریم سیاست و رفتار منفی خود را در منطقه تغییر دهد، افزود: "و به سمت گفتگو و همکاری حرکت کند. ایران اما شبه نظامیان فرقه‌ای و مسلح، و استقرار سیستماتیک توانمندی‌های نظامی خود را در منطقه ایجاد و حمایت می‌کند".
پادشاه عربستان تأکید کرد : "ما مشتاق امنیت و ثبات یمن و منطقه هستیم و برای کاهش درد و رنج انسانی مردم یمن تلاش می‌کنیم."
سلمان بن‌عبدالعزیز اضافه کرد: "ما در حال پیگیری حمایت رژیم ایران از حوثی‌ها هستیم که جنگ یمن را طولانی‌تر می‌کند و امنیت سلطنت ما و منطقه را تهدید می‌کند".
او ادعا کرد: "ما در تلاش هستیم تا طرف‌های یمنی را به پذیرش راه‌حل‌های سیاسی برای بازگرداندن امنیت و ثبات به یمن و دفع تهدید علیه سلطنت ما و منطقه سوق دهیم".
سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اوضاع لبنان گفت: "ما از رهبران لبنان می‌خواهیم که منافع مردم خود را در اولویت قرار دهند و از هژمونی حزب‌الله بر مفاصل کشور جلوگیری کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала