دفاع زاخارووا از ایران: شواهدی مبنی بر کاهش سرعت ایران در مذاکرات برجام در وین، وجود ندارد

© Sputnik / Sergey Pyatakovزاخارووا: مسکو آماده است متن گفتگوی لاوروف و ترامپ را در اختیار آمریکا قرار دهد
زاخارووا: مسکو آماده است متن گفتگوی لاوروف و ترامپ را در اختیار آمریکا قرار دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2021
اشتراک
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در خصوص مذاکرات برجام اظهار داشت که مسکو شواهدی دال بر اینکه ایران سرعت مذاکرات برجام در وین را کاهش می دهد، نمی بیند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت:" ما شاهد اراده و رویکرد اعضای مذاکرات در ویت برای دستیابی فوری به نتیجه هستیم. نظراتی مبنی بر اینکه ایران روند مذاکرات را کُند کرده، دیدیم. ما چنین ارزیابی از وضعیت نداریم. دلیلی برای اینکه بگویئم گویا ایران این روند را کند کرده، نمی بینیم، این امر در راستای منابع ایران نیست، چیزی که تهران بارها هم اعلام کرده است." زاخارووا افزود:" واشنگتن باید وعده های مکرر خود که در مورد بازگشت به برجام داده بودند، را با اقدامات عملی نشان دهد و تائید کند."هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه ای هسته ای ایران در وین برگزار شده است. هشتمین دور مذاکرات بر سر توافق هسته ای ایران و لغو تحریم های واشنگتن علیه تهران در روز دوشنبه 27 دسامبر 2021 در وین آغاز می شود.
زاخارووا: روسیه، ایران، پاکستان و چین در پایتخت تاجیکستان درباره افغانستان گفتگو خواهند کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2021
زاخارووا: روسیه، ایران، پاکستان و چین در پایتخت تاجیکستان درباره افغانستان گفتگو خواهند کرد

در نشست‌ های وین، چشم‌انداز بازگشت کامل به انطباق با مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد بحث قرار گرفت. این توافقنامه توسط "پنج" دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان با ایران در سال ۲۰۱۵ به منظور عبور از بحران برنامه هسته ای این کشور امضا شد. دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت از برجام خارج شود. جو بایدن، رئیس کنونی دولت آمریکا، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با تهران اعلام کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала