ورود مسافران افغانستانی به ایران از مرز دوغارون ممنوع شد

© Photo / IRNAورود مسافران افغانستانی به ایران از مرز دوغارون ممنوع شد
ورود مسافران افغانستانی به ایران از مرز دوغارون ممنوع شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
اشتراک
مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد واقع در شرق خراسان رضوی اعلام کرد ورود مسافران افغانستانی دارای ویزای زیارتی و جهانگردی، به گذرگاه زمینی دوغارون و سفر به خاک جمهوری اسلامی ایران به مدت ۱۵ روز ممنوع شده است.
به گزارش اسپوتنیک، حیدر احسانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اعلام وزارت کشور به استانداری‌ها و ابلاغ استانداری‌ها به سازمان‌های مرتبط در امور واردات و صادرات کالا و جابه جایی مسافر در مرزها، ورود اتباع خارجی به ایران به مدت ۱۵ روز محدود شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت ورود مسافران با ویزای گردشگری کاملاً ممنوع شده اما هفت گروه از این منع مستثنی شده اند ، ادامه داد: دارندگان پروانه‌های اقامت معتبر جمهوری اسلامی ایران، دارندگان روادید تحصیلی اعم از طلاب و دانشجویان خارجی، دارندگان روادید ورود بازرگانان و تجار، دارندگان روادید با حق کار، دارندگان روادید درمانی و گردشگری سلامت، دارندگان روادید سرمایه‌گذاری و دارندگان مهر خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت و گذرنامه با ارائه مدارک معتبر، اجازه ورود به کشور را دارند.
سازمان ملل: حدود ۵۰۰ هزار پناهجو از افغانستان در سال ۲۰۲۱ وارد ایران شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
سازمان ملل: حدود ۵۰۰ هزار پناهجو از افغانستان در سال ۲۰۲۱ وارد ایران شدند
مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: محدودیت‌های ایجاد شده فقط برای جلوگیری از ورود ویروس اومیکرون و شیوع بیماری کووید ۱۹ به داخل کشور در نظر گرفته شده است.
احسانی افزود: در اجرای طرح مراقبت بهداشتی، روزانه افزون بر ۶۰۰ مسافر خارجی و ایرانی در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون در شرق استان خراسان رضوی تحت آزمایش کووید ۱۹ قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: این مسافران در بدو ورود به کشور در گذرگاه دوغارون توسط ۱۰ نفر از کادر درمان و تیم های داوطلب جمعیت هلال احمر تایباد مورد آزمایش سریع (رپید) کرونا و تب سنجی قرار می گیرند که از ابتدای امسال بیش از ۸۰ هزار نفر در مرز زمینی دوغارون غربالگری کرونایی شده اند.
وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از آزمایش های انجام شده در هر روز بر روی مردان و ۳۰ درصد بر روی زنان انجام می شود، اظهار کرد: علاوه بر نمونه گیری در معبر زمینی دوغارون، پایش و آزمایش کنترل بیماریهای واگیردار نیز در این مرز زمینی برای مسافران ورودی از افغانستان در حال انجام است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد به شناسایی تعدادی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ از ابتدای امسال از بین مسافران ورودی از افغانستان اشاره کرد و گفت: مسافرانی که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شود تا ۲۱ روز اجازه ورود به ایران را نداشته و به کشور خود بازگردانده می شوند و مسافرانی که در کشور افغانستان از سه مرکز معتبر درمانی این کشور مدارک معتبر مبنی بر منفی بودن نتیجه آزمایش های مربوط به کرونا داشته باشند، می توانند وارد ایران شوند.
احسانی گفت: سالانه افزون بر یک میلیون مسافر از طریق مرز زمینی دوغارون بین ۲ کشور ایران و افغانستان رفت و آمد می کنند.
وی به تزریق واکسن کرونا به مادران باردار این شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون افزون بر ۹۰ درصد مادران باردار این شهرستان واکسن کرونا تزریق کرده اند.
وی افزود: تاکنون ۱۷۰ هزار و ۸۴۸ نفر در این شهرستان واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند که این رقم ۹۰ درصد جامعه هدف این شهرستان را پوشش می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала