رئیسی: هیچ‌ ایرانی ممنوع‌الورود به کشور نیست

© Photo / IRNAابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران بر ضرورت تسهیل تردد ایرانیان خارج از این کشور به داخل تأکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در جلسه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: باید این احساس در بین دست‌اندرکاران و مسئولان مربوطه باشد که موفقیت ایرانیان خارج از کشور، موفقیت ایران است و هر آسیبی که آنها ببینند، به نوعی آسیب به کشور است و نیز این تلقی شکل بگیرد که آنها آبروی نظام و کشور هستند.
رئیسی آمار دقیق از شمار و وضع ایرانیان خارج از کشور را برای تصمیم‌گیری در این زمینه ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که باید شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و دبیرخانه آن با جدیت پیگیری کند، کسب آمار دقیق از شمار و وضع ایرانیان خارج از کشور است.
سید رضا فاطمی امین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
وزیر صمت ایران: موضوعی به نام حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نداریم
رئیس‌جمهور ایران افزود: براساس قانون مدنی ایران که تابعیت را ریشه در خون و خاک می‌داند، نسل‌های دوم و سوم ایرانیان خارج از کشور نیز ایرانی تلقی می‌شوند، هر چند تابعیت کشور دیگری را نیز داشته باشند. احساس تعلق خاطر به وطن و دین در وجود همه ایرانیان موج می‌زند و از جمله وظایف دستگاه‌های مسئول این است که این هویت را در بین ایرانیان خارج از کشور تقویت کنند.
رئیسی بر ضرورت تسهیل تردد ایرانیان خارج از کشور به داخل تأکید کرد و گفت: هیچ‌کس ممنوع‌الورود نیست و همه ایرانیان می‌توانند به داخل کشور تردد کنند و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در این زمینه به نحوی باشد که ایرانیان بدون مانع و به راحتی بتوانند به وطن خود تردد کنند. شرایط انتقال پول به داخل کشور و افتتاح حساب از سوی ایرانیان خارج از کشور از دیگر اموری است که پیگیری و رفع مشکلات آن ضروری است و خبر تصمیم‌گیری دراین باره باید بلافاصله به اطلاع ایرانیان خارج از کشور برسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала