دیدار اولیانوف با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران

© Photo / IRNAمیخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین
میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
اولیانوف در حساب توئیتری خود نوشت: امروز با نماینده آمریکا در امور ایران آقای رابرت مالی دیدار کردم. رایزنی‌ها و هماهنگی نزدیک بین هیئت‌های روسیه و ایالات متحده در جریان مذاکرات وین، پیش نیاز مهمی برای پیشرفت در جهت احیای برجام است.
هشتمین دور مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های واشنگتن علیه تهران از روز دوشنبه ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ در وین آغاز گردید.
در نشست‌ های وین، چشم‌انداز بازگشت کامل به انطباق با مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد بحث قرار گرفت. این توافقنامه توسط "پنج" عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان با ایران در سال ۲۰۱۵ به منظور عبور از بحران برنامه هسته‌ای این کشور امضا گردید. ایالات متحده پیش از این در سال ۲۰۱۸ به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از برجام خارج شد. جو بایدن، رئیس کنونی دولت آمریکا، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای با تهران اعلام کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала