کرملین از آماده سازی نشست روسیه و ایران خبر داد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر کرملین از آماده سازی نشست روسیه و ایران خبر داد
کرملین از آماده سازی نشست روسیه و ایران خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2021
اشتراک
سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه دیمیتری پسکوف، اعلام کرد که مقدمات مذاکرات بین ولادیمیر پوتین و ابراهیم رئیسی روسای جمهور روسیه و ایران در حال انجام است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه، روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: تماس های روسیه و ایران در بالاترین سطح آماده می شود.
پوتین پیشتر گفته بود روی سفر رئیسی به روسیه در اوایل سال ۲۰۲۲ حساب باز کرده است.
وی همچنین وعده داد که روسیه به تفصیل ایران را از پیشرفت گفتگو با طرف آمریکایی درباره موضوعات برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران مطلع خواهد کرد.
سفر رئیسی به روسیه در اوایل سال ۲۰۲۲ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2021
سفر رئیسی به روسیه در اوایل سال ۲۰۲۲
پوتین گفت: در سفر احتمالی رئیس جمهور ایران به روسیه در اوایل سال آینده به بحث در مورد این موضوع ادامه خواهیم داد.
در اکتبر سال جاری، محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، گفت که ایران و روسیه در حال برنامه ریزی برای انعقاد قراردادی هستند که شامل همکاری نظامی، خرید تسلیحات و مبارزه با تروریسم است.
باقری ۲۸ مهرماه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه-۲۴ بیان کرد: این سند در دست تهیه است. رهبران کشورهای ما درک متقابل کاملی در تدوین این سند دارند. ادارات مربوطه کشورهای ما قبلاً به این کار پیوسته اند و امیدوارم به زودی آماده سازی این سند را تکمیل کنیم.
وی افزود: این شامل مفاد همکاری نظامی و همکاری در زمینه امنیت، از جمله خرید تسلیحات و آموزش متخصصان، انجام تمرینات و مبارزه با تروریسم در غرب آسیا خواهد بود. بدون شک این سند افق گسترده ای از همکاری بین نیروهای مسلح ما خواهد گشود.
در ماه اکتبر، باقری به مسکو رفت و با سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه و والری گراسیموف رئیس ستاد کل روسیه گفتگو کرد. روسیه و ایران در زمینه نظامی همکاری می کنند. به ویژه کشتی های روسی و ایرانی در دریای خزر و اقیانوس هند تمریناتی را انجام دادند.
روسیه و ایران در زمینه نظامی همکاری می کنند. به ویژه کشتی های روسی و ایرانی در دریای خزر و اقیانوس هند تمریناتی را انجام دادند.
روسیه در سال ۲۰۱۶ قراردادی را برای تامین سامانه‌های پدافند هوایی دوربرد اس-۳۰۰ به ایران انجام داد. اس-۳۰۰ سیستم دفاعی هست که تحت محدودیت های آن زمان شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار نمی گرفتند.
رسماً گزارش شد که روسیه در دسامبر ۲۰۰۶ قرارداد تامین ۲۹ سامانه دفاع هوایی کوتاه برد تور-ام ۱ را به ایران انجام داد.
در سال ۲۰۱۶، ویکتور اوزروف رئیس وقت کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون، گفت که ایران علاقه مند به تامین تجهیزات نظامی از فدراسیون روسیه به قیمت تقریبا ۱۰ میلیارد دلار است. در ۱۹ اکتبر، سرویس مطبوعاتی سرویس فدرال همکاری نظامی-فنی روسیه (FSMTC) اعلام کرد که مسکو آماده توسعه همکاری های نظامی-فنی با تهران است که علاقه مند به محصولات نظامی روسیه است.
در پیامی از سرویس مطبوعاتی سرویس فدرال برای همکاری نظامی-فنی روسیه آمده است: روسیه و ایران با همکاری طولانی مدت به هم مرتبط هستند و تهران واقعاً به طیف وسیعی از محصولات نظامی روسیه علاقه مند است. ما به نوبه خود همه چشم اندازها را برای توسعه همکاری های نظامی-فنی با ایران می بینیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала