توصیه پزشک ایرانی به تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای ایمنی در برابر امیکرون

© Photo / IRNAتزریق واکسن کرونا در ایران
تزریق واکسن کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2021
اشتراک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: با تزریق دز سوم واکسن کرونا ایمنی نسبی در برابر سویه امیکرون به وجود می‌آید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل ازایسنا، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: همچنان برای شهروندان فرصت تزریق دز سوم واکسن کرونا علیه سویه‌های جدید وجود دارد که امیدواریم هر چه سریعتر همشهریان و هم استانی‌ها با مراجعه به مراکز تجمیعی و تزریق واکسن به این کار همت کنند.
وی تصریح کرد: در استان اردبیل 90 درصد جمعیت واجد شرایط دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و 80 درصد نیز دز دوم تزریق کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تزریق دز سوم را تنها 23 درصد اعلام کرد و گفت: همچنان تلاش بر این است تا دز سوم به سرعت در بین جمعیت هدف تزریق شود که هم اکنون این کار در مراکز بهداشتی و جامع سلامت در حال انجام است.
وی با بیان اینکه سویه جدید سریع گسترش یافته و امکان بروز بحران موج ششم را افزایش داده است، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خطر ناشی از شیوع امیکرون را کاهش داده و به ارتقا سلامت تک تک افراد جامعه کمک کنیم. هر چند شرایط بیماری کرونا در استان در یک روند کاهشی حرکت می‌کند اما نگرانی ما از سویه جدید و احتمال ابتلای کودکان و نوجوانان به این ویروس خطرناک است که نگرانی‌ها و دغدغه‌ها را چندین برابر افزایش داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از هموطنان خواست تا در روزهای سرد سال با توجه به کاهش شرایط تهویه هوا به دلیل سرمای حاکم در شهرها، از اجتماعات پرهیز کرده و نسبت به زدن ماسک و شستشوی مرتب دست اقدام لازم را انجام دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала