رابرت مالی مدعی شد که کشورش به توافق بدتر از برجام تن نخواهد داد

© Photo / IRNAرابرت مالی مدعی شد که کشورش به توافق بدتر از برجام تن نخواهد داد
رابرت مالی مدعی شد که کشورش به توافق بدتر از برجام تن نخواهد داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
اشتراک
نماینده آمریکا در امور ایران: ما با توافق بدتر موافقت نخواهیم کرد زیرا ایران برنامه هسته‌ای خودش را تقویت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورکر، رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران تصریح کرده زمانی که دور جدید مذاکرات وین در اواخر ماه نوامبر از سر گرفته شده برنامه هسته‌ای ایران از محدودیت‌های وضع‌شده در برجام عبور کرده بود.
رابرت مالی گفت: "این پیشروی‌هایی که آنها می‌کنند به مرور آن توافق را از مزایای منع اشاعه‌ای که ما بر سر آن چانه‌زنی کرده بودیم تهی می‌کند."
علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه برای شرکت در دور هشتم مذاکرات ایران و گروه 1+4 وارد محل برگزاری مذاکرات در وین، پایتخت اتریش شد. قرار است نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام برای آغاز دور هشتم مذاکرات ایران و گروه 1+4 به منظور رفع تحریم‌ها ساعت 18 به وقت وین (20:30 به وقت تهران) در هتل کوبورگ شهر وین آغاز شود.
رابرت مالی اضافه کرد: "ما با توافق بدتر موافقت نخواهیم کرد زیرا ایران برنامه هسته‌ای خودش را تقویت کرده است."
او همچنین گفت که ممکن است زمانی برسد که تلاش برای احیای برجام "مثل تلاش برای احیای یک جسد مرده خواهد بود."
رابرت مالی در حال حاضر سرپرستی هیأت مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات وین را بر عهده دارد. ایران با توجه به آنکه آمریکا از برجام خارج شده و عضو این توافق نیست اجازه حضور نمایندگان آمریکا در مذاکرات ایران و گروه 1+4 را نداده است. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در گفت‌وگوهای وین تشکیل می‌دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала