دیدار و رایزنی باقری با مورا در وین

© Photo / IRNAدیدار و رایزنی باقری با مورا در وین
دیدار و رایزنی باقری با مورا در وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
اشتراک
رئیس هیئت مذاکره‌ کننده ایران با معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، علی باقری رئیس هیئت مذاکره‌ کننده ایران با انریکه‌ مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.
مذاکره‌ کننده ارشد ایران و هیئت همراه، جهت از سرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ ها امروز وارد شهر وین شدند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، نیز صبح امروز در خصوص مذاکرات وین گفت: از امروز دور جدید مذاکراتمان در وین شروع می‌شود. از جمله موضوعاتی که در دستور کار ما است بحث تضمین و راستی آزمایی است. فکر می‌کنم امروز ما یک سند مشترک و قابل قبولی را روی میز مذاکره‌ کنندگان داریم و ما آنها را اسناد ۱ دسامبر و ۱۵ دسامبر می‌خوانیم که هم در موضوع هسته‌ ای و هم در موضوع تحریم‌ها است؛ یعنی سند ژوئن ۲۰۲۱ را کنار گذاشتیم و به یک سند جدید و مشترک رسیدیم.
هشتمین دور مذاکرات بر سر توافق هسته ای ایران و لغو تحریم های واشنگتن علیه تهران در روز دوشنبه ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ در وین آغاز شد.
در نشست‌ های وین، چشم‌ انداز بازگشت کامل به انطباق با مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد بحث قرار گرفت. این توافقنامه توسط "پنج" دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان با ایران در سال ۲۰۱۵ به منظور عبور از بحران برنامه هسته ای این کشور امضا شد. دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت از برجام خارج شود. جو بایدن، رئیس کنونی دولت آمریکا، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با تهران اعلام کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала