واکنش قدیروف به افتتاح پارکی در ترکیه به نام یک تروریست چچنی

© Sputnik / Said Tzarnaev /  مراجعه به بانک تصاویر قدیروف چچن را یگانه منطقه پیروز در نبرد با تروریسم در جهان نامید
قدیروف چچن را یگانه منطقه پیروز در نبرد با  تروریسم  در جهان نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.12.2021
اشتراک
قدیروف منتظر پاسخ ترکیه به اظهارات وزارت خارجه روسیه در رابطه با افتتاح پارک دودائف است. پارکی که به نام یک تروریست است.
به گزارش اسپوتنیک، رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که انتظار واکنش رهبر ترکیه به اظهارات و اعتراضات وزارت خارجه روسیه در رابطه با افتتاح پارکی به نام جوخار دودائف در شهر کرفز ترکیه است. پارکی که به نام یک تروریست است.
پیش از این گزارش شده بود که پارکی در شهر کرفز استان کوجایلی در شمال غربی ترکیه ساخته شده است که مقامات محلی آن را به نام تروریست دودائف (تروریست چچنی) نامگذاری کرده اند. در این راستا قدیروف در کانال تلگرام خود مقامات ترکیه را به حمایت از تروریست هایی که در روسیه مرتکب جنایت می شوند متهم کرد و از وزارت امور خارجه روسیه خواست اقدامات دیپلماتیک را انجام دهد.
واکنش قدیروف به مرگ ابوبکر بغدادی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2019
واکنش قدیروف به خبر مرگ ابوبکر بغدادی
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در اظهار نظر درباره افتتاح این پارک، تاکید کرد که چنین اقداماتی غیرقابل قبول است، با روح روابط بین دو کشور در تناقض است و نیاز به محکومیت شدید دارد.
سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، دیمیتری پسکوف، تصمیم مقامات ترکیه برای نامگذاری پارک را به نام تروریستی که سعی در ایجاد اختلال منطقه چچن روسیه داشت برای ساکنان چچن دردناک خواند.
قدیروف در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پارک ترکیه گفت: "وزارت خارجه روسیه قبلاً واکنش نشان داده است، ما منتظر پاسخ (از ترکیه) هستیم. وی خاطرنشان کرد که امیدوار است رهبری ترکیه تصمیم درستی بگیرد.
قدیروف افزود: "ما ترکیه را بسیار دوست داریم...، تاریخ غنی...، میراث مسلمانان... بنابراین، ما نمی خواهیم روابطمان به دلیل این موضوع بدت شود."
گفتنی است، جوخار دودائف رهبر جدایی طلبان چچنی است که از جدایی چچن از روسیه حمایت می کرد و خصومت ها علیه نیروهای فدرال روسیه را رهبری می کرد. دودائف در 21 آوریل 1996 در نزدیکی روستای چچنی گخی-چو کشته شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала