محمد اسلامی: ایران بدهی خود را به روسیه برای ساخت اولین واحد نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت کرد

© Photo / The State Atomic Energy Corporation ROSATOMاعلام نظر آمریکا درباره کار نیروگاه اتمی بوشهر
اعلام  نظر آمریکا درباره کار نیروگاه اتمی بوشهر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.12.2021
اشتراک
محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد تهران بدهی خود به مسکو را برای ساخت اولین واحد نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت کرده است.
وی در مصاحبه با خبرگزاری"ریانووستی" در پاسخ به این سوال که آیا تهران برای ساخت اولین واحد نیروگاه اتمی در بوشهر به مسکو بدهی دارد یا خیر گفت:"نه. اکنون نه. ایران تمام بدهی های خود فدراسیون روسیه برای ساخت نیروگاه اتمی را پرداخت کرده است."
 ابراهیم رئیسی: ظرفیت نیروگاه اتمی بوشهر 3 برابر افزایش می یابد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
ابراهیم رئیسی: ظرفیت نیروگاه اتمی بوشهر 3 برابر افزایش می یابد
در ماه اوت، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران گفت که مسکو و تهران موضوع بدهی ایران برای نیروگاه اتمی بوشهر را حل و فصل نکرده اند، زیرا به دلیل تحریم های آمریکا، وجوه تهران در بانک های ژاپن و کره جنوبی مسدود شده است.
ساخت واحدهای نیروگاهی در نیروگاه بوشهر بزرگترین پروژه روسیه و ایران محسوب می شود. اولین بلوک نیروگاه اتمی بوشهر که با مشارکت فدراسیون روسیه تکمیل شد، در شهریور 1390 به شبکه ملی برق ایران متصل شد. ساخت واحد دوم در حال انجام است و قرارداد ساخت واحد سوم نیروگاه بوشهر برای تولید برق نیز منعقد شده است. میزان بدهی برای کارهای مربوط به ساخت نیروگاه اتمی بوشهر 2 حدود 500 میلیون دلار بوده است. علاوه بر این، مسکو سوخت هسته ای مورد نیاز برای بهره برداری از رآکتور واحد اول را به تهران تامین می کند. آخرین تحویل سوخت روسیه در 29 آوریل 2020 بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала