اروپا در تکاپو برای اعمال محدودیت های جدید برای سویه اُمیکرون

© Sputnik / Alessandro Rota /  مراجعه به بانک تصاویر اروپا در تکاپو برای اعمال محدودیت های جدید برای سویه اُمیکرون
اروپا در تکاپو برای اعمال محدودیت های جدید برای سویه اُمیکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
در حالی که اُمیکرون جهان را فرا می گیرد، اروپا محدودیت های جدیدی را در نظر می گیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، کشورهای سراسر اروپا روز سه‌ شنبه در حال بررسی محدودیت‌های حرکتی جدید هستند و دانشمندان آلمانی خواستار محدودیت‌ های حداکثر و فوری در ارتباطات اجتماعی شدند، زیرا نوع اُمیکرون چند روز قبل از دومین کریسمس همه‌ گیری جهان را فرا گرفت.
عفونت های اُمیکرون در سراسر اروپا، ایالات متحده و آسیا، از جمله در ژاپن که در آن یک خوشه در یک پایگاه نظامی به حداقل ۱۸۰ مورد رسیده است، در حال افزایش است.
آلمان، ایرلند، هلند و کره جنوبی از جمله کشورهایی هستند که در روزهای اخیر قرنطینه جزئی یا کامل یا سایر اقدامات فاصله‌ گذاری اجتماعی را مجدداً اعمال کرده‌اند.
فوت ۴۳ نفر بر اثر کرونا در شبانه‌ روز گذشته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
فوت ۴۳ نفر بر اثر کرونا در شبانه‌ روز گذشته
کریس هیپکینز، وزیر نیوزیلند در واکنش به نوع جدید کووید-۱۹، گفت که کشورش که برخی از سخت ترین اقدامات جهان را برای کووید-۱۹ اعمال کرده است، شروع بازگشایی سرسام آور مرزهای خود را تا پایان فوریه به تعویق می اندازد.
وی گفت: همه شواهد تا کنون نشان می دهد که اُمیکرون قابل انتقال ترین نوع کووید-۱۹ تاکنون است. مؤسسه بیماری های عفونی رابرت کخ آلمان روز سه شنبه توصیه کرد که "حداکثر محدودیت های تماس" به یکباره اعمال شود.
رهبران فدرال و ایالتی آلمان قرار بود بعداً در روز ملاقات کنند تا در مورد اقدامات جدید تصمیم گیری کنند، که احتمالاً شامل محدودیت های تماس حتی برای واکسینه شده ها و کسانی که از عفونت بهبود یافته اند، می شود، اما به نظر می رسید که قرنطینه سراسری از برنامه خارج شده است.
بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا، روز دوشنبه گفت که در حال بررسی انواع اقدامات برای تحت کنترل نگه داشتن اُمیکرون است.
ریشی سوناک وزیر دارایی بریتانیا، یک میلیارد پوند (۱.۳ میلیارد دلار) حمایت اضافی برای مشاغلی که بیشترین آسیب را از اُمیکرون وارد کرده است، اعلام کرد که بخش مهمان نوازی و سایر مشاغل را تحت تأثیر قرار می دهد.او گفت که مطمئن است این اقدامات به صدها هزار کسب و کار کمک خواهد کرد. اما او افزود که اگر دولت محدودیت‌های بیشتری را برای کند کردن اُمیکرون اعمال کند که به اقتصاد ضربه بیشتری می‌زند، "به طور متناسب و مناسب پاسخ خواهد داد".
سوئد از همه کارمندان خواسته که در صورت امکان از خانه کار کنند و قوانین سخت گیرانه تری را برای فاصله گذاری اجتماعی اعمال کنند. وزیر بهداشت این کشور مگنوس هیونیکه گفت: در کشور همسایه دانمارک، اُمیکرون اکنون نوع غالب است.
بسیاری از کشورهای غربی امید خود را به سومین واکسن تقویت کننده بسته اند تا از شیوع ویروس جدید جلوگیری کنند، در میان گزارش ها اینکه دو واکسن ممکن است کافی نباشد وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала