چین: تایوان عضوی سرگردان است که در نهایت به خانه باز می گردد

CC BY-SA 4.0 / Supreme Dragon / Flags of the Cross-Strait entities (cropped photo)چین: تایوان عضوی سرگردان است که در نهایت به خانه باز می گردد
چین: تایوان عضوی سرگردان است که در نهایت به خانه باز می گردد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2021
اشتراک
مشاور دولتی و وزیر امور خارجه چین، اذعان کرد: تایوان یک "سرگردان" است که در نهایت به خانه بازخواهد گشت و نه مهره شطرنجی که بتوان با آن بازی کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دیپلمات ارشد دولت چین روز دوشنبه (۲۰ دسامبر) گفت که تایوان یک عضو "سرگردان" است که در نهایت به خانه باز خواهد گشت و نه یک مهره شطرنج برای بازی کردن با آن.
چین مدعی است که تایوان را به‌ عنوان قلمرو خود به‌ صورت دموکراتیک اداره می‌ کند و در دو سال گذشته فشارهای نظامی و دیپلماتیک را برای ادعای حق حاکمیت خود، خشم تایپه و نگرانی عمیق واشنگتن را افزایش داده است.
درخواست ترامپ از پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
ترامپ رهبر چین را یک قاتل نامید
وانگ یی مشاور دولتی و وزیر امور خارجه چین، در سخنانی در پکن گفت که علت تنش‌ های کنونی تلاش‌ های دولت تایوان برای "اتکای استقلال به ایالات متحده" و تلاش ایالات متحده و سایر کشورها برای "استفاده از تایوان برای کنترل چین" است.
آقای وانگ، گفت: این اقدامات انحرافی است که وضعیت موجود را تغییر داده و صلح در تنگه تایوان را تضعیف کرده است و اجماع جامعه بین‌ المللی و هنجارهای اساسی روابط بین‌ الملل را نقض می‌ کند.
او گفت که برای پاسخ به این، چین "اقدامات متقابل قهرآمیزی" برای "تکان دادن استکبار کسانی که به دنبال استقلال رسمی تایوان هستند، اتخاذ کرده است.
تایوان عضو سرگردانی است که در نهایت به خانه باز می گردد، نه مهره شطرنجی که دیگران از آن استفاده کنند. چین باید دوباره متحد شود و خواهد شد. شورای امور سرزمین اصلی چین، تایوان در پاسخ گفت که این جزیره هرگز بخشی از جمهوری خلق چین نبوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала