نماینده مجلس ایران: با بنزین و گاز نباید مدام در جامعه تنش ایجاد کرد

© IRNAنماینده مجلس ایران: با بنزین و گاز نباید مدام در جامعه تنش ایجاد کرد
نماینده مجلس ایران: با بنزین و گاز نباید مدام در جامعه تنش ایجاد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2021
اشتراک
عباسی: ابتدا باید نظام حقوق و دستمزد در کشور اصلاح شود بعد از آن می توان در خصوص توزیع یارانه‌ها در قالب لایحه بودجه و در مجلس تصمیم‌گیری کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس ایران گفت: هرگاه ما درآمدها را درست دیدیم آنگاه باید هزینه برای مردم ایجاد کنیم. حقوق افراد باید واقعی باشد و سپس قیمت‌ها هم واقعی شود. آنگاه هیچ کس حرفی نخواهد زد. نباید با بنزین و گاز مدام در جامعه تنش ایجاد کنیم. باید در قانون بودجه این موضوع را ببینیم. به صورت شفاف به مردم بگوییم از سال 1401 قیمت گاز، بنزین و برق چقدر خواهد شد. دولت از این محل درآمد دارد حالا دولت با این درآمد یارانه را چقدر می‌دهد. هزینه خدمات سلامت چقدر می‌شود. به مردم بگوییم از شما این پول را می‌گیریم با آن سلامت شما را تضمین می‌کنیم و یا پروژه‌های عمرانی را تکمیل می‌کنیم.
عباسی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه امان داده نمی‌شود که زمان بودجه برسد. تازه بودجه به مجلس آمده و مجلس در حال تشکیل کمیسیون تلفیق است. در کمیسیون تلفیق نماینده‌ها هستند و دولت نیز حضور دارد و در خصوص مسائل بحث و بررسی می‌شود. متاسفانه مداوم بنزین، برق و یا گازوئیل را در چشم مردم می‌کنیم. بگذارید مردم آرامش داشته باشند و مجلس در این خصوص تصمیم بگیرد. اگر مجلس نه، آن را به جلسه سران قوا ببرند و راجع به آن تصمیم بگیرند. ما مراجع خوبی برای تصمیم‌گیری داریم. یک نفر هم می‌تواند پیشنهادی دهد و بگوید من می‌خواهم به صورت پایلوت آن را اجرا کنم اما باید با برنامه باشد. باید تبعات خوب یا بد بودن آن را نیز بپذیرند.
وی در ادامه بیان کرد: از نظر بنده این موضع در قانون بودجه باید دیده شود. دولت زحمت کشیده و لایحه بودجه را تنظیم کرده است. ما نیز در لایحه بودجه شفاف بگوییم درآمد دولت از فروش سوخت در جامعه چقدر است و مصارف آن کجا هست. می‌خواهد با آن یارانه دهد یا ببرد در مسائل دیگر هزینه کند. مطمئنا زمانی که مردم ببینند درآمد آن‌ها تضمین است و حقوق آنان مناسب؛ مخالفتی با آن نمی‌کنند. اما وقتی که برای حقوق استاد دانشگاه سقف گذاشته می‌شود و درآمد یک کارگر ساختمانی با بعضی از استادهای دانشگاه برابری کند، اصلا در اینجا درس خواندن به چه دردی می‌خورد. آیا پزشکان ما امنیت شغلی دارند. علت کمبود پزشک در اورژانس‌ها چیست. افرادی که پزشکی خوانده‌اند کجا رفته‌اند. اکنون هزینه‌ها با درآمد مردم سازگار نیست. دولت باید برای این موضوع فکر کند. حال مدام بحث بنزین را در جامعه مطرح می‌کنند. جامعه باید آرام باشد و با منطق حرکت کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала