اتحادیه اروپا 215 میلیون دوز واکسن کرونا خریداری می کند

© REUTERS / Dado Ruvic/Illustrationاتحادیه اروپا 20 میلیون دوز واکسن کرونا خریداری می کند
اتحادیه اروپا 20 میلیون دوز واکسن کرونا خریداری می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
اشتراک
کمیسیون اروپا اعلام کرد، اتحادیه اروپا با شرکت بیونتک-فایزر در خصوص خرید 20 میلیون دوز واکسن کرونا تا در اوایل سال 2022 در راستای تسریع واکسیناسیون توافق کرده است. در مجموع 215 دوز واکسن در این سال اتحادیه اروپا خواهد خرید.
به گزارش اسپوتنک، بر اساس بیانیه منتشر شده توسط کمیسیون اروپا: "شرکت بیونتک-فایزر در سه ماهه اول سال 2022 بیست میلیون واکسن تحویل خواهد داد."

در این بیانیه خاطرنشان شده است، اگر واکسن اصلاح شده سازگار با سویه جدید "اومیکرون" در اوایل سال آینده تولید شود، در سفارش اتحادیه اروپا گنجانده خواهد شد. پس از شروع همه گیری، کشورهای اروپایی تصمیم گرفتند به طور مشترک واکسن های مورد تایید اتحادیه اروپا را خریداری کنند. در حال حاضر، حدود 67 درصد از کل جمعیت اتحادیه اروپا، از جمله کودکان، به طور کامل واکسینه شده اند و بیش از 62 میلیون نفر در حال حاضر دوز تقویتی را نیز دریافت کرده اند. در مجموع 215 دوز واکسن در سال 2022 اتحادیه اروپا خواهد خرید.
 واکنش ها به شک و شبه در آزمایش واکسن فایزر در اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
واکنش ها به شک و شبه در آزمایش واکسن فایزر در اروپا
آژانس دارویی اروپا در بیانیه ای استفاده از دوز تقویتی واکسن علیه کرونا مدرنا را برای افراد بالای 18 سال توصیه کرده است.

در بیانیه آژانس دارویی اروپا گفته شده است: "داده‌ ها حاکی از آن است که تزریق دوز سوم، شش تا هشت ماه پس از دوز دوم، باعث افزایش سطح آنتی‌ بادی در بزرگسالانی که میزان آنتی بادی آنها در حال افت بود، شده است."

پیشتر آژانس دارویی اروپا استفاده از دوز سوم واکسن فایزر را تایید کرده بود. تصمیم گیری در خصوص تزریق دوز سوم واکسن می تواند توسط کشورهای اروپایی به طور مستقل بسته به وضعیت اپیدمیولوژیک اتخاذ شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала