قالیباف: اگر امروز اقتصاد ما به گل نشسته، به دلیل مشکل دولتی‌سازی است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قالیباف رئیس مجلس یازدهم شد
قالیباف رئیس مجلس یازدهم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2021
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به انتقاد از ساختار اداری و مدیریت دولتی در این کشور پرداخت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت: باید توجه کنیم که اگر امروز اقتصاد ما به گل نشسته و دچار بحران شده، پیش از تحریم، دچار مشکل دولتی‌سازی شده‌ایم و شاهدیم شرکتی مثل ایران خودرو در حالی که تنها ۶ درصد از سهام آن برای دولت است، همه مدیران آن را دولت تعیین می‌کند و چون مدیران را دولت مشخص می‌کند، بدهی کلانی دارد.
احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
وزیر اقتصاد ایران: حذف ارز دولتی تکلیف قانونی است
رئیس مجلس ایران افزود: به استناد صحبت های وزیر صمت می‌گویم که بدهی‌های خودروسازان به روایتی به ۸۵ هزار میلیارد تومان رسیده و به تحلیل دیگری به ۱۸۵ هزار میلیارد تومان رسیده است و این طبیعی است که وقتی مدیریت از جیب خود خرج نمی‌کند و فقط مدیریت می‌کند! برای بیت المال بدهی ایجاد خواهد کرد.
قالیباف در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما شاهدیم که بسیاری از تبصره‌های بودجه در سال ۱۴۰۰ اجرایی نشد و حتی اگر از سال ۹۰ نگاه کنید این مسئله تکرار شده است و بسیاری از احکام بودجه اجرایی نشده است، آیا نباید در این مسیر تجدیدنظر کنیم و مسیر درست را طی کنیم؟ و اگر مسیر درست را طی کردیم، پای آن بایستم و آن را اجرا کنیم؟ ایجاد این تحول برعهده مرکز پژوهش هاست و شما پژوهشگران باید توجه کنید یک سیستم اداری نیستید و بسیاری از جهت گیری‌ها و تحولات در دست شماست، لذا قدر جایگاه خود را بدانید و اگر غیر از این عمل کنید باید در دنیا و آخرت جواب دهید و من نیز باید پاسخگو به خدای خود باشم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала