اگر حس سنگینی در معده دارید، این کار را انجام دهید

© Fotolia / Sebastian Kaulitzkiاگر حس سنگینی در معده دارید، این کار را انجام دهید
اگر حس سنگینی در معده دارید، این کار را انجام دهید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
اشتراک
خوردن غذاهای سنگین و پرچرب یکی از علل سنگینی معده است که بلافاصله یا چند ساعت پس از غذا اتفاق می افتد.
به گزارش اسپوتنیک، سوفیکو تسیتسکاراوا مقاله منتشر شده در ریانووستی، نفخ شکم و حالت تهوع نه تنها دلیلی بر پرخوری و سنگینی معده شما بلکه دلیلی برای تجدید نظر در رژیم غذایی شماست.
استرس بیش از حد اغلب منجر به سنگینی معده می شود. اسپاسم شدید معده نتیجه بی اختیاری در خوردن غذا رخ می دهد: پرخوری، علاقه به فست فود، عادات غذایی خوردن هنگام شب از دلایل سنگینی معده می شود.
این مواد غذایی را با معده خالی نخورید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
این مواد غذایی را با معده خالی نخورید
وی ادامه داد: علت بروز سنگینی یا حس کما در معده، اختلال در عملکرد دستگاه گوارش، به ویژه سوء هاضمه عملکردی است که به دلیل مشکلات حرکتی و عملکرد حسی دستگاه گوارش و التهاب رخ می دهد. بین سوء هاضمه و اختلالات روانی ارتباط وجود دارد: اضطراب، افسردگی، شرایط عصبی از جمله دلایل ان می شود. پس بهتر است که در ابتدا کنترل بر شرایط اضطراب خود داشته باشید تا از خوردن غذاهای بی فایده بپرهیزید و دچار سنگینی معده نشوید. همچنین از عادت های بد دست بکشید. سیگار کشیدن در صبح با معده خالی، سوء مصرف الکل اغلب منجر به درد شکم می شود.
گفتنی است، انتخاب زمان مناسب برای صرف شام به لاغر شدن بدون ورزش کمک می کند. باید ۳ ساعت قبل از خواب غذا نخورید و از خوردن تنقلات در عصر صرف نظر کنید تا شاهد بهبود وضعیت سلامتی و فرم بدن خود باشید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала