نماینده روسیه در شورای امنیت از جنایات غرب علیه ملت های جهان سخن گفت

© Sputnik / MFA Russia /  مراجعه به بانک تصاویر شورای امنیت سازمان ملل
شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
اشتراک
خانم آنا یوستیگنیوا، معاون نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل، با یادآوری "تاریخ غم انگیز" جنایات گسترده کشورهای غربی گفت با این حال تعدادی از کشورهای غربی در یک کمپین اطلاعاتی هماهنگ علیه مسکو شرکت می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، جیمز روسکو، معاون نماینده انگلیس، "در رابطه با گزارش‌های منتشره مبنی بر ادامه نقض حقوق بشر توسط شرکت نظامی خصوصی روسی واگنر در جمهوری آفریقای مرکزی" ابراز تاسف کرده بود. به گفته این دیپلمات، واگنر درگیری را ترویج می کند و از بی ثباتی به نفع خود سود می برد. به گفته روسکو، "آنها (واگنر) تدابیر امنیتی بلندمدتی را جمهوری آفریقای مرکزی در یا هر جای دیگری در آفریقا پیشنهاد نمی کنند و کار نیروهای حافظ صلح بین المللی را تضعیف می کنند. نمایندگان فرانسه و استونی نیز اظهارات مشابهی داشتند.
شورای امنیت روسیه: آمریکا پیش از آموزش دموکراسی به جهان مشکلاتش حل کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
شورای امنیت روسیه: آمریکا پیش از آموزش دموکراسی به جهان مشکلاتش را حل کند
وی افزود: در مورد اتهاماتی که تعدادی از کشورها علیه روسیه مطرح کرده اند، هیچ چیز جدیدی در این اخبار نادرست وجود ندارد. یوستیگنیوا گفت ... ما توجه شما را به این واقعیت جلب می کنیم که همه کشورهایی که صحبت کردند و کشورهایی که احتمالاً بعد از من به این موضوع خواهند پرداخت سابقه بسیار غم انگیزی در بی ثبات کردن کشورها و نه تنها در آفریقا و جنایات گسترده علیه کل کشورها دارند. این دیپلمات خاطرنشان کرد کشورهایی که چنین موضعی اتخاذ کرده اند "حتی در حال حاضر از نظر حقوق بشری بی عیب و نقص نیستند." "تعداد زیادی از غیرنظامیان اغلب در نتیجه مداخله نظامی آنها کشته می شوند.
این دیپلمات یادآور شد که گزارش های رسانه ها در این مورد بیشتر و بیشتر ظاهر می شود. یوستیگنیوا افزود: "بنابراین، ما نمی‌توانیم اظهارات این همکاران را بر اساس توصیه‌های مربوط به جمهوری آفریقای مرکزی، جز به عنوان یک کمپین اطلاعاتی ریاکارانه، حسادت‌آمیز و هماهنگ در نظر بگیریم.
معاون نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل خاطرنشان کرد: عامل اصلی بی‌ثباتی در جمهوری آفریقای مرکزی اقدامات گروه‌های مسلح غیرقانونی است و این کشور مانند سایر کشورها از حق حاکمیت کامل برای انتخاب شرکا برای مقابله با چالش‌های امنیتی برخوردار است.
گروه موسوم به واگنر و همچنین سه شرکت روسی در فهرست تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا که روز دوشنبه منتشر شد، قرار گرفتند. هدف از این اقدامات "محدود کردن فعالیت‌های خرابکارانه گروه واگنر است که در منطق "یک ساختار نظامی خصوصی مستقر در روسیه" نامیده می شود. ظاهراً این شرکت گویا فاقد موقعیت حقوقی بوده و "مسئول نقض جدی حقوق بشر در اوکراین، سوریه، لیبی، CAR، سودان و موزامبیک است."
مسکو بارها ادعای حضور نظامی روسیه در کشورهای آفریقایی را رد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала