دعوت به مذاکره با ایران در باره پرداخت ها به قربانیان بوئینگ اوکراین

© Sputnik / Iranian Red Crescent Societyاعلام زمان مذاکرات بعدی ایران و اوکراین درباره سقوط هواپیمای اوکراینی
اعلام زمان مذاکرات بعدی ایران و اوکراین درباره سقوط هواپیمای اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
اشتراک
بریتانیا و اوکراین تهدید کردند که درصورت عدم پرداخت غرامت، از ایران به دادگاه بین المللی شکایت خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به بیانیه مشترک کشورهای کانادا، بریتانیا، اوکراین و سوئد که شهروندان آنها در جریان سانحه هوایی بوئینگ اوکراین، جان خود را از دست دادند آمده است که این کشورها از ایران به مذاکره دعوت می کنند تا موضوع پرداخت به خانواده های قربانیان بررسی شود.
در ادامه آمده است:" با درنظرداشت امتناع ایران از پرداختن به این موضوع، اعلام می کنیم که تا 5 ژانویه سال 2022 به ایران مهلت می دهیم تا برای انجام مذاکرات با گروه هماهنگی اعلام آمادگی کند.
پس از این تاریخ درک خواهیم کرد که گفتگوی آتی با ایران در باره پرداخت غرامت بیفایده خواهد بود. گروه هماهنگی به بررسی گزینه های دیگر رسیدگی به این مسأله در چارچوب حقوق بین المللی خواهد پرداخت.
بررسی ده‌ها شکایت نژادپرستی در ارتش کانادا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
بررسی ده‌ها شکایت نژادپرستی در ارتش کانادا
از زمان وقوع حادثه 2 سال گذشته است، اما ایران توجهی به انجام تعهدات حقوق بین المللی خود نکرده است. تحمل گروه هماهنگی به سر رسیده است و اعضای آن با خانواده قربانیان ابرازهمدردی می کنند و خواهان فراخواندن ایران به مسئولیت پذیری در قبال اقدامات افراد نظامی و غیرنظامی دخیل در این حادثه هستند که منجر به کشته شدن 176 نفر بیگناه شد".
پرواز شمارهٔ ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین یک پرواز مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف بود که در عملیات شهید سلیمانی هدف شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته و ساقط شد. این هواپیما در ۸ ژانویه ۲۰۲۰ ساعت ۶:۱۹ صبح، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی هدف دو موشک قرار گرفت که به فاصلهٔ ۲۴ ثانیه از سامانهٔ موشکی تور پدافند هوایی سپاه پاسداران شلیک شدند و کمی بعد این هواپیما در نزدیکی شاهدشهر استان تهران سقوط کرد. همهٔ ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала