نیویورک تایمز: آمریکا ممکن است متحدان زیادی داشته باشد، اما روسیه، چین را دارد

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر نیویورک تایمز: آمریکا ممکن است متحدان زیادی داشته باشد، اما روسیه، چین را دارد
نیویورک تایمز: آمریکا ممکن است متحدان زیادی داشته باشد، اما روسیه، چین را دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز می نویسد که بیش از صد کشور مختلف در "اجلاس برای دموکراسی" که توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سازماندهی شده بود گرد هم آمدند، اما روسیه، چین و تعدادی از کشورهای دیگر در این همایش حضور نداشتند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی خاطرنشان می کند، با این حال پکن و مسکو از عدم شرکت در این اجلاس ضرر اندکی کرده اند، زیرا روابط دوستانه قوی باهم دارند
به گفته نویسندگان مقاله منتشره در روزنامه نیویورک تایمز ، اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره حضورش در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پکن، در تضاد با تصمیم بایدن برای تحریم این مسابقات است. موضع شی جین پینگ، رهبر چین، به نوبه خود نشان دهنده نگرش چین به تلاش های ایالات متحده آمریکا برای "دوستی" با سایر کشورها علیه رقبای ژئوپلیتیکی خود است.
گفتگوی آنلاین پوتین با رهبر چین + جزئیات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
گفتگوی آنلاین پوتین با رهبر چین + جزئیات
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، "بر اساس ترجمه روسی بیانیه های رهبران روسیه و چین در آغاز اجلاس مجازی آنها، آقای شی گفت که دو کشور از معنای واقعی دموکراسی و حقوق بشر دفاع می کنند. این پیام ظاهراً در تضاد با اجلاس سران برای دموکراسی بود.که بایدن هفته گذشته سازماندهی کرد".
دیدار ویدئویی ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ که امروز برگزار شد یک ساعت و نیم به طول انجامید. رهبران روسیه و چین در بخش علنی گفتگوی خود ، در مورد گفتگوهای دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند و ضمناً به مسائل بین المللی نیز اشاره نمودند.
طرفین امیدواری خود را برای دیدار شخصی در ماه فوریه و شرکت مشترک در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی در پایتخت چین ابراز کردند. پس از سخنان افتتاحیه، مذاکرات آنها پشت درهای بسته ادامه یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала