نرخ میوه و آجیل شب یلدا در میادین میوه و تره بار اعلام شد +عکس، ویدئو

© Sputnik / Shiva Abshenasنرخ میوه و آجیل شب یلدا در میادین میوه و تره بار اعلام شد +عکس، ویدئو
نرخ میوه و آجیل شب یلدا در میادین میوه و تره بار اعلام شد +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
رئیس سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: "قیمت محصولات در همه ایام از جمله در شب یلدا بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود."
به گزارش اسپوتنیک، سعید راد رئیس سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با تأکید بر اینکه قیمت محصولات در همه ایام از جمله در شب یلدا بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، در رابطه با میوه شب یلدا در یک گفت‌و‌گوی خبری گفت: "در حال حاضر و به فاصله ۱۵ روز تا شب یلدا، میوه‌های یلدایی شامل انار با قیمت هر کیلوگرم ۱۴۹۰۰ تومان، هندوانه با قیمت هر کیلوگرم ۴۵۰۰ تومان، خرمالو با قیمت هر کیلوگرم ۱۸۷۰۰ تومان و ازگیل با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان در میادین میوه و تره بار تهران به فروش می‌رسند. و این در شرایطی است که به طور متوسط قیمت انار در میادین میوه و تره بار ۴۰ درصد از میانگین قیمت سطح شهر ارزان‌تر است و این اختلاف قیمت در هندوانه، خرمالو و ازگیل به ۲۵ درصد می‌رسد."
رئیس اتحادیه خشک بار تهران نیز در رابطه با قیمت عرضه آجیل شب یلدا گفت: "قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدا با باسلوق حداقل ۱۵۰ و حداکثر ۲۵۰ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدا بدون باسلوق حداقل ۱۸۰ و حداکثر ۲۷۰ هزار تومان تعیین شده است. حداقل قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدا با باسلوق سال گذشته ۱۱۰ هزار تومان بود که امسال با ۳۰ درصد افزایش قیمت آن را به ۱۵۰ هزار تومان رساندیم در حالی که قیمت اغلب محصولات آجیل و خشبکار بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. قیمت هر کیلوگرم تخمه ژاپنی به دلیل کاهش تولید نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته و قیمت پسته نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است. تولید محصولاتی مانند تخمه کدو، تخمه آفتابگردان و گردو نیز نسبت به سال گذشته به علت کم آبی، کاهش یافته است."
علی بهرمند، رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران درخصوص قیمت شیرینی شب یلدا گفت: "قیمت‌ها بدون تغییر و براساس مصوبه تیر ماه امسال است و افزایش نیافته است. در مصوبه فوق قیمت شیرینی برای واحدهای درجه یک، شیرینی‌تر هر کیلو ۷۸ هزار تومان، شیرینی زبان، پاپیونی و دانمارکی هر کیلو ۶۵ هزار تومان و کیک یزدی هر کیلو ۴۹ هزار تومان است. امیدوار هستیم باتوجه به اینکه ما ایرانی‌ها مناسبتی هستیم و شب یلدا شیرینی و آجیل را خریداری می‌کنیم فروش خوبی داشته باشیم. واحدهای ما سعی کردند قیمت‌ها را به خاطر مردم حفظ کنند و مردم با این وضعیت اقتصادی که مواجه هستند حداقل برای خرید دچار مشکل نشوند. ضمن اینکه براساس درجه‌بندی واحدهای شیرینی فروشی، واحدهای درجه ۲ قیمت‌ها را کمتر از واحدهای درجه یک می‌فروشند."
کاربران بسیاری به این گفت‌و‌گوها واکنش نشان می‌دهند و عنوان می‌کنند از قیمت‌ها خبر داریم بهتر است مسئولین مربوطه برای گرانی‌ها اقدامی انجام دهند تا اینکه لیست قیمت‌ها را برای مردم بخوانند. این کاربران عنوان می‌کنند بسیارند خانواده‌هایی که توانایی خرید آجیل و شیرینی و حتی میوه را ندارند و این موضوع برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند بسیار سخت است.
این کاربران به گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها و تورم بی‌سابقه در ایران اشاره می‌کنند و معتقدند اگر مردم متحد شوند و برای مدتی به اعتراض از گرانی‌ها خرید نکنند قیمت‌ها پایین خواهد آمد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала