رپورتاژ آگهی چیست؟

© Fotolia / OmegaTransFerСтатья, набранная шрифтом Times New Roman
Статья, набранная шрифтом Times New Roman - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
پورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری نوعی تبلیغ است که به کسب و کار شما کمک می‌کند تا بیشتر دیده شود. اگر بخواهیم کلمه رپورتاژ را از پایه و ریشه بررسی کنیم، رپورتاژ خبری است که در تبلیغات و آگهی‌ها نوشته می‌شود و خدمات شما را به سایر افراد معرفی می‌کند.
طبق تعریفی که از رپورتاژ کردیم حال می‌توانیم به تعریف بهتری از رپورتاژ آگهیبپردازیم:
درواقع رپورتاژ آگهی یک متن سئو شده و یا نوعی خبر در رابطه با خدمات شما است که کسب و کار شما، سایت و یا هر خدمات دیگری که ارائه می‌دهید را در بستر مدرن اینترنت به سایر افراد معرفی می‌کند و شما با کمک آن سایت خود را تبلیغ می‌کنید. شما با انتخاب یک متن سئو شده مناسب و یا انتخاب یک جمله خبری درباره کسب و کار خود یا سایت خود می‌توانید تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را به طور معجزه‌آسایی افزایش دهید، آن هم تنها به کمک روش نوین تبلیغاتی "رپوتاژ آگهی." در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و مزیت‌ها، تاثیرات این نوع تبلیغ بر سئوی سایت شما و چرا باید رپورتاژ آگهیرا انتخاب کنیم و مواردی از این قبیل می‌پردازیم؛ پس لطفا تا آخر این متن با ما همراه باشید.

ویژگی های یک رپورتاژ آگهی موفق چیست؟

1- استفاده از کلمات پرتکرار و البته مناسب برای افزایش هر چه بیشتر سئو:
اگر با سئو آشنایی کافی داشته باشید، می‌دانید که یکی از مهمترین کلیدهای موفقیت در عرصه سئو، استفاده مناسب از کلمات کلیدی است و همانطور که گفتیم رپورتاژ آگهی، متنی سئو شده است پس اگر می‌خواهید رپورتاژ آگهی شما موفق شود حتما در متن انتخابی خود از کلمات کلیدی مناسب و پرتکرار مربوط به سایت خود استفاده کنید.
2- ساده و از ته قلبتان بنویسید:
اولین موضوعی که باید در این قسمت به آن توجه کنید این است که باید سعی کنید از کلمات رسمی و خشک پرهیز کنید. برای درک بیشتر و بهتر این موضوع و تاثیر آن، خودتان را تصور کنید که در حال جستجو در اینترنت هستید و به یک تبلیغ جذاب مواجه می‌شوید، در این تبلیغ تمامی نکاتی لازم برای جذب مخاطب رعایت شده است اما وقتی متن آن را می‌خوانید حس می‌کنید در حال خواندن متن خبر نیم‌ روزی شبکه یک هستید! پس به سرعت تبلیغ را رد می‌کنید و دیگر جذب آن نمی‌شوید؛ پس تا می‌توانید صمیمی و از ته قلبتان بنویسید تا بتوانید افراد را هرچه بیشتر ترغیب کنید تا به سمت سایت و کسب و کار شما بیایند.
3- به نکات کلیدی و نیازهای مخاطبان اشاره کنید:
در متن انتخابی خود به نکته اصلی سایت و کسب و کار خود اشاره کنید، به طور مثال اگر سایت شما یک فروشگاه آنلاین درباره کیف و کفش است ولی در کنار کیف و کفش، بخشی هم برای شال دارید، باید در تبلیغ خود به کیف و کفش‌های خاص و سِت و مخصوص سایت‌ خود اشاره کنید نه به شال‌هایی که نکته فرعی سایت و کسب و کار شما هستند!

چرا افراد و کسب و کارها به سمت رپورتاژ آگهی می روند؟

اگر بخواهیم خیلی ساده و خلاصه به این سوال جواب بدهیم، این جواب بهترین جواب ممکن است:
چرا افراد به سمت خرید رپورتاژ آگهی می‌روند؟ زیرا به رشد کسب و کار، بیشتر دیده شدن و در نهایت فروش بیشتر شما کمک می‌کند.
امروزه تاثیری که اینترنت و فضای مجازی بر روی رشد کسب و کار شما دارد خیلی بیشتر از قبل است در مواردی مشاهده شده است که یک کسب و کار با اینکه به صورت فیزیکی وجود دارد و مغازه آن در دسترس عموم است اما آن کسب و کار به خاطر داشتن یک چنل تلگرام و یا یک پیچ اینستاگرامی و یا هردو سر پا است. پس شما به عنوان دارنده یک کسب و کار باید در فضای مجازی و به طور کل در بستر اینترنت رشد کنید به همین دلیل است که باید به سمت روش‌های نوین تبلیغاتی بروید. رپورتاژ آگهی تبلیغی است که اگر نکات مربوط به آن اعم از متن خوب و مناسب، رعایت سئو و استفاده به جا از کلمات کلیدی، را به درستی رعایت کنید باعث افزایش سئوی سایت شما می‌شود که در نتیجه آن رتبه سایت شما در گوگل افزایش می‌یابد و همه‌ی این موارد به رشد سایت و افزایش بازدیدکننده و برای کسب و کارها به فروش بیشتر منتهی می‌شود.

انتخاب رسانه مناسب برای رپورتاژ آگهی:

همانطور که قبلا اشاره کردیم، در متن و مقاله شما در گام نخست باید سئو رعایت شود تا متن بازدهی مناسب را داشته باشد و در گام‌های بعدی باید متن شما روان و ساده و صمیمی نوشته شود، به نکات کلی سایت و کسب و کار شما بپردازد و غیره؛ اما رعایت تنهایی این نکات کافی نیست، شما باید در یک محیط مناسب یا به طور کلی در یک رسانه مناسب و منطبق با کسب و کار خود، تبلیغ کنید. اما این رسانه مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
1- محتوای سایت (رسانه) انتخابی شما برای رپورتاژ آگهی باید با محتوای کسب و کار و سایت شما مرتبط باشد:
سایتی که می‌خواهید در آن تبلیغ کنید باید با کسب و کار شما ارتباط داشته باشد، این ارتباط به جذب بیشتر و بهتر مخاطب کمک می‌کند.
2- مخاطب خود را بشناسید و بر اساس مخاطب خود، متن را بنویسید:
شما باید اطلاعات دقیقی از مخاطب خود داشته باشد، مثلا کدام جنسیت با چه رده سنی، بیشتر به کسب و کار و سایت شما سر می‌زند و بیشتر جذب چه محصولاتی می‌شود؟ شما باید این موارد را بدانید زیرا دانستن همین موارد ساده اما بسیار مهم به شما کمک می‌کنند تا مطلبی که برای رپورتاژ آگهی می‌نویسید بیشتر افراد خاصی را جذب کند که این گروه از افراد را، افراد هدف می‌نامیم.
3- سایتی که برای رپورتاژ آگهی انتخاب می‌کنید باید از ترافیک و رتبه خوبی برخوردار باشد:
سایت مورد نظر شما برای تبلیغ و رپورتاژ باید از ترافیک بالایی برخورد باشد تا بتواند به ترافیک سایت شما نیز کمک کند، اگر سایت مورد نظر رتبه‌ی (رتبه الکسا که نشان دهنده ترافیک سایت است) بالایی در گوگل داشته باشد می‌تواند به سایت و رشد بیشتر کسب و کار شما کمک کند، در غیر این صورت این روش تبلیغانی هیچ نتیجه‌ای به همراه ندارد.

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئوی سایت:

قبل از بررسی تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئوی سایت بهتر است با مفهوم سئو کمی بیشتر آشنا شویم:

سئو چیست؟

سئو چیست؟ سئو (SEO) به معنای بهینه سازی موتور جستجو است که شما با افزایش سئوی سایت خود، رتبه‌ی سایت را در گوگل بهتر می‌کنید و با بهتر شدن این رتبه، شما جز اولین سایت‌های پیشنهادی گوگل می‌شوید و همین امر به رشد و بیشتر دیده شدن شما کمک می‌کند. برای افزایش سئو موارد زیادی برای بررسی وجود دارد و روش‌های زیادی برای افزایش سئو وجود دارد به عنوان مثال استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی، استفاده مناسب از کلمات کلیدی مهم، استفاده از عکس و ویدیو و غیره.
حال که کمی بیشتر با سئو آشنا شدیم، به بحث اصلی خودمان یعنی رپورتاژ آگهی بر می‌گردیم. وقتی شما در یک سایت دیگر مطلبی می‌نویسید، در آن مطلب لینک‌هایی از وب سایت خود را نیز درج می‌کنید، با درج این لینک‌ها، شما از لینک‌های خارجی یا به اصطلاح بک لینک استفاده کرده‌اید که همین موضوع بر سئوی سایت شما می‌تواند تاثیرات مثبتی بگذارد. وقتی افراد از سایت‌های مختلف و با کمک لینک به سایت شما می‌آیند، چراغی سبز است برای گوگل تا شما را به عنوان یک سایت مناسب، پر محتوا و رفع کننده نیاز افراد شناسایی کند. دومین موضوع، افزایش تعداد بازدیدکنندگان است. وقتی بازدیدکنندگان سایت شما بیشتر شوند، این یک نشانه برای گوگل است که سایت شما از محتوای خوبی برخوردار است و مردم به آن جذب می‌شوند پس رتبه گوگل شما افزایش می‌یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала