صدراعظم اتریش مرتبط کردن نورد استریم ۲ را به وضعیت اوکراین محکوم کرد

© Photo / Nord Stream 2 / Wolfram Scheibleصدراعظم اتریش مرتبط کردن نورد استریم ۲ را به وضعیت اوکراین محکوم کرد
صدراعظم اتریش مرتبط کردن نورد استریم ۲ را به وضعیت اوکراین محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
اشتراک
روزنامه آلمانی ولت به نقل از صدراعظم آلمان نوشت: انتظار دارم که نورد استریم ۲ طبق برنامه ریزی ها به زودی راه اندازی شود.
به گزارش اسپوتنیک، کارل نهمر رئیس دولت اتریش، با تلاش برای استفاده از نورد استریم ۲ برای حل مناقشه در اوکراین مخالفت کرد.
به عقیده وی، تا زمانی که کشورهای اروپایی به گاز و نفت نیاز دارند، اطمینان از تامین انرژی از حداکثر تعداد منابع ممکن و داشتن خطوط لوله گاز مناسب مهم است.
کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
دولت بایدن تصمیم گرفت تحریم‌ها علیه "نورد استریم ۲" را حذف کند
او گفت: این در مورد اتریش نیز صدق می کند. نورد استریم ۲ پروژه مهمی است که امنیت تامین انرژی اتحادیه اروپا را تامین می کند.
این سیاستمدار درخواست های آمریکا برای استفاده از این خط لوله به عنوان ابزاری برای فشار بر مسکو بر سر اوکراین را رد کرد. من مخالف ارتباط راه اندازی نورد استریم ۲ با رفتار روسیه در اوکراین هستم.
صدراعظم اتریش در پایان گفت: بنابراین اتحادیه اروپا به خود آسیب خواهد رساند. نورد استریم ۲ یک خط لوله گاز از روسیه به اروپا از طریق دریای بالتیک است.ظرفیت کل دو خط ۵۵ میلیارد متر مکعب سوخت در سال است. در سپتامبر تکمیل شد. برلین صدور گواهینامه اپراتور نورد استریم ۲ آگ را تا زمانی که یک شرکت تابعه ایجاد کند که بخش آلمانی لوله را مدیریت خواهد کرد، به حالت تعلیق درآورده است.
مسکو بارها تاکید کرده است که نورد استریم ۲ یک پروژه تجاری است که هم برای روسیه و هم برای اتحادیه اروپا مفید است.
اخیراً در غرب صحبت هایی مبنی بر تدارک "تهاجم" روسیه به اوکراین مطرح شده است.
مسکو بارها این اظهارات را تکذیب کرده و تاکید کرده است که کسی را تهدید نمی کند و حرکت نیروها در خاک روسیه نباید کسی را آزار دهد. همانطور که در کرملین اشاره شد، از چنین حملاتی به عنوان بهانه ای برای قرار دادن تجهیزات نظامی بیشتر و نیروهای ناتو در مرزهای روسیه استفاده می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала