نیروگاه بوشهر ۱۰ دی ماه دوباره در مدار قرار می‌گیرد

© Photo / The State Atomic Energy Corporation ROSATOMنیروگاه بوشهر ۱۰ دی ماه دوباره در مدار قرار می‌گیرد
نیروگاه بوشهر ۱۰ دی ماه دوباره در مدار قرار می‌گیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به وضعیت بوشهر، گفت: نیروگاه تا ۱۰ مهرماه ۵۲ میلیارد کیلووات برق به شبکه انتقال داده است و از این تاریخ برای تعمیرات اساسی (اورهال) و تعویض سوخت رفته است و ۱۰ دی ماه طبق برنامه پیش‌بینی شده دوباره در مدار قرار خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از میزان، روابط عمومی سازمان انرژی اتمی ایران، در جمع خبرنگاران، با اشاره به همکاری‌های ایران و آژانس با توجه به مذاکرات وین، گفت: روابط ما با آژانس باید بر اساس قوانین و اساسنامه و پادمان و ان‌پی‌تی باشد و در این چارچوب روابطمان برقرار است و آژانس هم طبق قوانین نظارت خودش را بر فعالیت هسته‌ای ما دارد. آنچه در رسانه‌ها منتشر می‌شود عملیات روانی و سیاسی است. جریان مقابل ما به‌هیچ‌وجه توسعه علمی و فناوری در ایران را برنمی‌تابد و با اتهام زنی، جوسازی و عملیات روانی القا می‌کنند که هدف غیرموجه داریم و نسبت به عدم اشاعه متعهد نیستیم، اما هیچ کدام از این‌ها وارد نبوده و نیست. رژیم اسراییل به این مسئله دامن می‌زند، اما ما با این جوسازی‌ها خللی در راه‌مان وارد نمی‌شود و امیدواریم از این مرحله هم کشور عبور کند.
 ابراهیم رئیسی: ظرفیت نیروگاه اتمی بوشهر 3 برابر افزایش می یابد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
ابراهیم رئیسی: ظرفیت نیروگاه اتمی بوشهر 3 برابر افزایش می یابد
آقای اسلامی با اشاره به وضعیت بوشهر، تصریح کرد: نیروگاه تا ۱۰مهرماه ۵۲ میلیارد کیلووات برق به شبکه انتقال داده است و از این تاریخ برای تعمیرات اساسی (اورهال) و تعویض سوخت رفته است و ۱۰ دی ماه طبق برنامه پیش‌بینی شده دوباره در مدار قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر روند ساخت نیروگاه دوم و سوم در بوشهر، افزود: ما عقب‌ماندگی داریم و از زمان‌بندی عقب هستیم و امیدواریم بتوانیم منابع مالی‌اش را با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهیم تأمین کنیم که ساخت آن ۲نیروگاه هم سرعت بگیرد.

آقای اسلامی درباره توافق میان ایران و آژانس در خصوص سایت کرج و نصب دوربین افزود: مسئله کرج در یک بسته و موارد ادعایی و کرج بهم پیوسته است و باید با هم حل‌وفصل شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала