تغییر ارقام کلان بودجه ایران از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر تغییر ارقام کلان بودجه ایران از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱
تغییر ارقام کلان بودجه ایران از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
اشتراک
در بودجه سال آینده، دولت ایران هزینه‌ ها را چندان افزایش نداده و در تامین منابع تمرکز خود را از فروش اوراق برداشته و به سمت مالیات و البته نفت برده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، امروز همزمان با ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰، رئیس دولت سیزدهم اولین بودجه خود را به مجلس برد، بودجه‌ ای که از مدت‌ ها قبل گفته شده بود قرار است متفاوت از گذشته بوده و بدون کسری بسته شود.
آنچه که به طور کلی در لایحه ارائه شده دیده می‌ شود در نگاه اول خلاصه تر شدن آن است که بودجه دستگاه‌ ها و زیرمجموعه‌ های آنها عمدتا یک جا اعلام شده و مانند لوایح قبلی چه در جداول و چه در تبصره‌ ها چندان به جزئیات پرداخته نشده است.
در بخش منابع و مصارف، برخی بخش‌ ها که در سال‌ های گذشته تاثیر بیشتری در تامین منابع داشته‌اند کم اثر شده است؛ به طوری که واگذاری دارایی مالی که عمدتا فروش اوراق یا سهام شرکت‌ هاست کاهش ۳۰ درصدی داشته ولی در سوی دیگر تمرکز بر درآمد مالیاتی افزایش دارد.
در این بین درآمدهای نفت نیز با وجود کاهش تعداد فروش روزانه در مقایسه با میزان سال جاری، درآمدی برابر و حتی بیشتر است که دلیل آن به افزایش قیمت فروش و البته نرخ ارز بر می‌ گردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала