سفیر سوریه در دیدار با معاون رئیس جمهور ایران: مصمم به تقویت روابط دوجانبه با تهران هستیم

© Photo / IRNAسفیر سوریه در تهران در دیدار با معاون رئیس جمهور ایران
سفیر سوریه در تهران در دیدار با معاون رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
اشتراک
سفیر سوریه در تهران با بیان این که بعد از تشکیل دولت جدید ایران شاهد گام‌های مهمی برای روابط دو کشور هستیم گفت: دولت سوریه آماده و مصمم است که روابط دو جانبه را در همه حوزه‌ها تقویت کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، "شفق دیوب"روز شنبه در دیدار با سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور ایران در امور مجلس گفت: امیدوارم ایران در دوره ریاست جمهوری آیت الله رییسی دوره موفقی را داشته باشد و پیشرفت و شکوفایی بیشتری را برای ایران شاهد باشیم.
وی اضافه کرد: روابط ایران و سوریه که مرحوم حافظ اسد و امام خمینی آن را بنیان گذاشتند، تاریخی و راهبردی است. این روابط همچنان ادامه دارد و تمام سختی‌ها را پشت سر گذاشته است.
دمشق سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
محمد فواز: روابط ایران و سوریه، ریشه در یک سرنوشت مشترک دارد
سفیر سوریه در تهران با بیان اینکه اطمینان داریم در دوره آیت الله رییسی روابط دو کشور پیشرفت بیشتری خواهد داشت، ادامه داد: درحوزه‌های سیاسی و اقتصادی کارهای خوبی صورت گرفته است و روابط سیاسی و راهبردی دو کشور در بهترین حالت خود است. باید برای افزایش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور تلاش کنیم.
دیوب با اشاره به همکاری ۱۰ساله ایران و سوریه برای مبارزه با تروریسم گفت: تروریستها در کشور ما با حمایت مستقیم آمریکا و رژیم صهیونیست و کشورهای غربی برای تحقق اهداف خود تلاش کردند که خوشبختانه در حوزه نظامی نتوانستند به آن دست پیدا کنند و امروز تلاش می‌کنند با تحریم‌های اقتصادی به آن اهداف برسند.
سفیر سوریه در تهران با تاکید بر اهمیت تقویت همکاری‌های تجاری، صنعتی، فناوری، علمی گفت: آمریکا از این طریق بدنبال هدف قرار دادن ایران و سوریه و متزلزل کردن روابط دو کشور است.
وی با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: ایران و سوریه در مبارزه علیه داعش و تروریست‌ها شهدای مشترکی را فدا کردند که در راس این شهدا سردار سلیمانی و همراهان آنها بودند. سوری‌ها هرگز این فداکاری‌ها برای مبارزه با تروریسم را فراموش نخواهند کرد.
شفیق دیوب با بیان اینکه سردار سلیمانی همیشه در کنار مردم سوریه ایستاد،گفت: مردم سوریه تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران و کمک‌های بزرگی که به دولت این کشور داشت را فراموش نخواهند کرد.
سفیر سوریه در تهران گفت: با افزایش روابط اقتصادی و تقویت آن هدف سردار سلیمانی را محقق خواهیم کرد چرا که این شهید برای دفاع از ایران و سوریه و مقابله با دشمنان ملت‌های منطقه به شهادت رسید.
وی با اشاره به سفر وزیر خارجه سوریه به ایران گفت: وزیر خارجه سوریه در سفر به ایران حامل پیام بشار اسد برای آیت الله رییسی و دعوت از ایشان برای سفر به سوریه بود که نشانی از روابط ویژه و راهبردی دو کشور است.
سفیر سوریه در تهران با اشاره به دیدارهای وزیر خارجه سوریه در تهران گفت: وزیر خارجه سوریه در ایران دیدار با رییس مجلس، وزیر خارجه، راه و شهرسازی و مشاور مقام معظم رهبری گفت و گوهایی برای گسترش روابط به خصوص روابط اقتصادی و تجاری، بررسی تحولات منطقه و روابط بین المللی و مسایل مشترک داشت.
وی با بیان این که دیدگاه‌های دو طرف در رابطه با مسایل مختلف مثبت و منطبق برهم بود گفت: در این سفر توافق شد که وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران سفری به سوریه داشته باشد تا این سفر مقدمه‌ای برای سفر رییس جمهور ایران آیت الله رییسی به این کشور باشد.
سفیر سوریه در تهران در ادامه به برپایی نمایشگاه تولیدات ایرانی در دمشق اشاره کرد و گفت: گفت و گوهای مهمی با وزیران سوریه در حاشیه این نمایشگاه برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی انجام شد.
این دیپلمات سوریه با بیان این که حجم خسارات در این جنگ بسیار بالا است و طرح بازسازی طرحی بسیار بزرگ است، گفت: امیدواریم جمهوری اسلامی همانطور که در پیروزی در این جنگ شریک بود، در بازسازی هم شریک باشد.
سفیر سوریه فعال شدن بخش خصوصی برای تقویت روابط تجاری دو کشور را حائز اهمیت خواند و گفت: گفت و گو ها و تماس های خوبی بین شرکت‌ها در حوزه های مختلف برقرار شده است.
وی با بیان این که بعد از تشکیل دولت جدید ابراهیم رییسی شاهد گام‌های مهم و بیشتری برای روابط دو کشور هستیم گفت: دولت سوریه آماده و مصمم است که روابط دو جانبه را در همه حوزه ها تقویت کند.
سفیر سوریه در تهران افزود: سوریه آمادگی خود را برای برگزاری هر نشستی در هر سطحی با حضور کمیته مشترک دو کشور به ریاست معاون اول رییس جمهوری ایران و معاون نخست وزیر سوریه اعلام می کند.
این دیپلمات سوریه در ادامه گفت: بعد از پیروزی بر داعش، ایران و سوریه در آستانه مرحله جدیدی است که نیازمند طراحی مشترک دو کشور و بررسی کیفیت و چگونگی همکاری های بیشتر در سطح دوجانبه و منطقه ای و بین المللی است و مهم است که هماهنگی ها بین دو کشور بیشتر شود.
سفیر سوریه در تهران تاکید کرد: دولت سوریه برای فعال سازی و اجرای همه توافق نامه هایی که تاکنون امضا شده است آمادگی دارد و این آمادگی را دارد که اگر نیاز باشد توافق‌نامه‌های جدیدی را امضا کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала