https://spnfa.ir/20211211/زمینگیری-هواپیماهای-ایتیآر-در-ایران-9525058.html
زمینگیری هواپیماهای ایتیآر در ایران
زمینگیری هواپیماهای ایتیآر در ایران
اسپوتنیک ایران
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام داشت که هواپیماهای ایتیآر هما به دلیل نبود قطعه پس از ۳ سال خرید زمینگیر شدند. 11.12.2021, اسپوتنیک ایران
2021-12-11T17:33+0330
2021-12-11T17:33+0330
2021-12-11T17:33+0330
اقتصادی
ایران
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/213/81/2138111_0:146:3381:2048_1920x0_80_0_0_a9433f2d6b9bcf607f4cb27e4c9450a8.jpg
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت شرکت هواپیمایی ایرانایر (هما) اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در سال های گذشته به آن توجه جدی نشد صنعت حمل و نقل هوایی کشومان است. صنعت هوایی کشورمان به دلیل بهانه سیاسی زیان قابل توجهی را متحمل شدهاست.وی با اشاره به خرید هواپیماهای ای تی آر برای هما بیان داشت: در حالی برای ناوگان ایرانایر ۱۳ فروند هواپیمای ای تی آر خریداری شد که با این هزینه امکان خرید ۲۲ فروند هواپیمای ایرباس با سن کمتر از ۱۰ سال وجود داشت و میتوانستیم عمر ناوگان هوایی کشورمان را پایین بیاوریم.یوسفی افزود: هواپیماهای ای تی آر از لحاظ بُعد مسافت، هزینههای نگهداری مناسب با مدل های پروازی ایران نیستند. هواپیما با توان یک ساعت پرواز مناسب مسیرهای پروازی در ایران نیست و از سوی دیگر ظرفیت حمل مسافر در این هواپیماها پایین است بنابراین ای تی آر هواپیمای تجاری برای ایران محسوب نمیشوند.این نماینده مجلس ایران گفت: باید بپذیریم که هواپیماهای ای تی آر برای مسافتهای پروازی کشورمان کارایی نداشتند و از انجایی که بازه بازگشت سرمایه بالا و همزمان هزینه نگهداری بالایی هم دارند، این هواپیماها برای ایرانایر صرفه اقتصادی نداشتند و امروز بخشی از بدهکاریهای ایرانایر به دلیل همین ۱۴ فروند هواپیمای ای تی آر است.وی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر هواپپماهای ای تی آر که اخیرا برای ایران ایر خریداری شده بودند به دلیل نبود قطعه زمینگیر شدهاند و همین عامل باعث شد هزینههای تکلیفی به شرکت حامل پرچم اضافه شود و مشکلات مالی این شرکت افزایش پیدا کرد و تمام مشکلات امروز ایران ناشی از سوء مدیریتها است.
https://spnfa.ir/20211119/آمریکا-تحریمهای-هواپیمایی-ماهان-را-تمدید-میکند-9315146.html
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/213/81/2138111_19:0:2750:2048_1920x0_80_0_0_8868f619d68f47af57bc25d3315b12fc.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
اقتصادی, ایران
زمینگیری هواپیماهای ایتیآر در ایران
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام داشت که هواپیماهای ایتیآر هما به دلیل نبود قطعه پس از ۳ سال خرید زمینگیر شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت
شرکت هواپیمایی ایرانایر (هما) اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در سال های گذشته به آن توجه جدی نشد صنعت حمل و نقل هوایی کشومان است. صنعت هوایی کشورمان به دلیل بهانه سیاسی زیان قابل توجهی را متحمل شدهاست.
وی با اشاره به خرید هواپیماهای ای تی آر برای هما بیان داشت: در حالی برای ناوگان ایرانایر ۱۳ فروند هواپیمای ای تی آر خریداری شد که با این هزینه امکان خرید ۲۲ فروند هواپیمای ایرباس با سن کمتر از ۱۰ سال وجود داشت و میتوانستیم عمر ناوگان هوایی کشورمان را پایین بیاوریم.
یوسفی افزود: هواپیماهای ای تی آر از لحاظ بُعد مسافت، هزینههای نگهداری مناسب با مدل های پروازی ایران نیستند. هواپیما با توان یک ساعت پرواز مناسب مسیرهای پروازی در ایران نیست و از سوی دیگر ظرفیت حمل مسافر در این هواپیماها پایین است بنابراین ای تی آر هواپیمای تجاری برای ایران محسوب نمیشوند.
این نماینده مجلس ایران گفت: باید بپذیریم که هواپیماهای ای تی آر برای مسافتهای پروازی کشورمان کارایی نداشتند و از انجایی که بازه بازگشت سرمایه بالا و همزمان هزینه نگهداری بالایی هم دارند، این هواپیماها برای ایرانایر صرفه اقتصادی نداشتند و امروز بخشی از بدهکاریهای ایرانایر به دلیل همین ۱۴ فروند هواپیمای ای تی آر است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر هواپپماهای ای تی آر که اخیرا برای ایران ایر خریداری شده بودند به دلیل نبود قطعه زمینگیر شدهاند و همین عامل باعث شد هزینههای تکلیفی به شرکت حامل پرچم اضافه شود و مشکلات مالی این شرکت افزایش پیدا کرد و تمام مشکلات امروز ایران ناشی از سوء مدیریتها است.