حمله نظامی آمریکا و اسرائیل به ایران، برایشان گران تمام خواهد شد

© AP Photo / Ebrahim Noroozi نیروهای مسلح ایران
 نیروهای مسلح ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
اشتراک
منبعی در نیروهای مسلح ایران: اگر مهاجم شرایطی ایجاد کند که فرماندهی ایران موشک های خود را برای زدن اهداف واقعی آزمایش کند، مهاجم قیمت گزافی پرداخت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "نورنیوز"، منبع عالیرتبه‌ای در نیروهای مسلح ایران که نخواست نامش فاش شود اظهار داشت که حمله نظامی آمریکا و اسرائیل به ایران، برایشان گران تمام خواهد شد و اگر مهاجم شرایطی ایجاد کند که فرماندهی ایران موشک های خود را برای زدن اهداف واقعی آزمایش کند، مهاجم قیمت گزافی پرداخت خواهد کرد.
وی در جواب به سوالی در اینباره پاسخ داد که آیا در صورت شکست مذاکرات مربوط به معامله هسته ای، آمریکا و اسرائیل تأسیسات هسته ای ایران را هدف قرار خواهند داد گفت " حمله نظامی آمریکا و اسرائیل به ایران، برایشان گران تمام خواهد شد".
گفتنی است پیشتر وزیر دفاع اسراییل در سفر به واشنگتن با همتای آمریکایی خود درباره راه های مقابله با برنامه هسته‌ای ایران در صورت شکست مذاکرات وین گفت و گو کرده است. لوید آستین در جریان این دیدار گفت که آمریکا کاملا به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای متعهد است.
وزارت دفاع آمریکا   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
پنتاگون در مورد خبر گفتگو با اسرائیل درباره برگزاری رزمایش‌ مقابله با ایران اظهار نظر نکرد
وی گفته بود "من عمیقا درباره فعالیت های هسته‌ای ایران در ماه های اخیر نگرانم. هم درباره ادامه اقدامات تحریک آمیز این کشور و هم نسبت به فقدان مشارکت سازنده و دیپلماتیک این کشور. رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرده که اگر دیپلماسی شکست بخورد ما برای استفاده از گزینه های دیگر آماده خواهیم بود. وزارت دفاع با تمام متحدان خود در منطقه و بیش از همه اسراییل از نزدیک در تماس و همکاری خواهد بود تا به تهدید ایران بپردازد. ما از خودمان منافعامان و دوستانمان دفاع خواهیم کرد".
مدتی قبل گزارش شده بود که مقام های اسراییل و آمریکا در این دیدارها درباره یک مانور مشترک نظامی گفتگو خواهند کرد که برای آمادگی برای اقدام علیه تاسیسات هسته ای ایران در صورت شکست احتمالی مذاکرات وین خواهد بود.
در ماه مه 2019، ایران کاهش تدریجی تعهدات خود در این توافق نامه و کنار گذاشتن محدودیت در تحقیقات هسته ای، سانتریفیوژها و سطح غنی سازی اورانیوم را اعلام کرد.
توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.
مسكو مي تواند به پيمان شكنى آمريكا پاسخ نظامى-فنى بدهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
آیا توافق ازسرگیری معامله هسته ای ایران حاصل خواهد شد؟
هشتم ماه مه سال 2018 ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند. آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.
از ماه آوریل، مذاکراتی در وین بین ایران و اعضای گروه "پنج" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) در مورد احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران در جریان است.
طرفین در مورد لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، انجام تعهدات خود در حوزه هسته ای و بازگشت ایالات متحده به برجام بحث می کنند. نمایندگان کشورهای طرف قرارداد نیز بدون مشارکت ایران رایزنی های جداگانه ای با فرستادگان آمریکایی انجام می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала