خطر اصلی برای چین در مبارزه بر سر تایوان

© Depositphotos.com / Nicholashanشهر تایپه، پایتخت تایوان
شهر تایپه، پایتخت  تایوان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
اشتراک
از دست رفتن کنترل چین بر تایوان (جمهوری به رسمیت شناخته نشده در چین) می تواند یک انشعاب سیاسی داخلی جدی در ایجاد کند.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی کاشین، مدیر مرکز مطالعات جامع اروپایی و بین المللی در مدرسه عالی اقتصاد روسیه درباره خطر اصلی برای جمهوری خلق چین در مبارزه بر سر این جزیره صحبت کرد.
واشنگتن پست: کشور دیگری که در آن جنگ شروع می شود: ایران، اوکراین یا تایوان؟   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
واشنگتن پست: کشور دیگری که در آن جنگ شروع می شود: ایران، اوکراین یا تایوان؟
به گفته این کارشناس، پکن به مشکل تایوان منحصراً از دیدگاه سیاسی داخلی می نگرد. این دانشمند خاطرنشان کرد: "برای چین مهم است که راه حلی برای این مشکل ارائه دهد. هر رهبر، از مائو تسه تونگ گرفته تا دیگر رهبران بر اهمیت اتحاد چین تاکید کرده و شکست در این موضوع به معنای مواجهه با بحران داخلی مشروعیت خواهد بود".
کاشین همچنین به این نکته توجه کرد که پنج سال آینده مهمترین دوره در روابط بین جزیره تایوان و کل چین است زیرا در سال 2022 انتخابات محلی و در سال 2024 ، انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این جزیره برگزار می شود. وی گفت:" " چین با توجه به نحوه برگزاری آنها، متوجه خواهد شد که آیا می تواند کاری کند یا نه. من تصور می کنم که اگر جمهوری خلق چین به این نتیجه برسد که هیچ چیز درست نمی شود، چینی ها تصمیم خواهند گرفت که راهی جز راه نظامی وجود ندارد".
در ماه اکتبر، مشخص شد که چین به نوسازی و تقویت سه پایگاه هوایی واقع در سواحل تایوان در استان فوجیان سرعت بخشیده است. کار بر روی پناهگاه های هواپیما و انبار مهمات در آنجا سال گذشته آغاز شد و در طول همه گیری ویروس کرونا ادامه یافت.
مقامات تایوان پیش از این تاریخ تخمینی حمله جمهوری خلق چین به این جزیره را اعلام کرده اند. کیو گوئوژنگ، وزیر دفاع تایوان معتقد است که این اتفاق در سال 2025 رخ خواهد داد، زیرا به نظر او در آن زمان هزینه حمله به جزیره "کمتر و نیروهای در نظر گرفته شده برای این کار کاملا آماده خواهند بود."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала