پاکستان دعوت آمریکا برای شرکت در نشست دموکراسی را قبول نکرد

© AFP 2023 / Ishara S.Kodikaraپرچم پاکستان
پرچم  پاکستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
اشتراک
پاکستان به نشانه اعتراض دعوت واشنگتن برای شرکت در نشست دموکراسی را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا ، در بیانیه وزارت خارجه پاکستان ضمن اعلام این مطلب آمده است: ما برای همکاری با ایالات متحده ارزش قائل هستیم و مایلیم آن را چه دوجانبه و چه از نظر همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گسترش دهیم.
در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما تماس با واشنگتن را در خصوص بسیاری از مسائل ادامه می‌دهیم و معتقدیم که می‌توانیم درباره این موضوع نیز در فرصتی دیگر در آینده تعامل داشته باشیم.
در این بیانیه تاکید شده است: پاکستان به حمایت از همه تلاش‌ها برای تقویت گفتگو، تعامل سازنده و همکاری بین‌المللی برای پیشبرد اهداف مشترک ادامه خواهد داد.
طالبان قصد پاکستان برای خرید تسلیحات به جا مانده از آمریکا در افغانستان را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
طالبان قصد پاکستان برای خرید تسلیحات به جا مانده از آمریکا در افغانستان را تکذیب کرد
"اجلاس سران برای دموکراسی" قرار است در ۹ و ۱۰ دسامبر (۱۸ و ۱۹ آذر) برگزار شود.
امتناع نادر پاکستان از پذیرش دعوت طرف آمریکایی در بحبوحه اختلافات بین دو متحد در به اصطلاح جنگ علیه تروریسم بر سر مسائل بی‌شماری از جمله افغانستان و مشارکت استراتژیک رو به رشد اسلام‌آباد با چین در سال‌های اخیر صورت گرفت.
اسلام آباد، که میانجی‌گر توافقنامه صلح دوحه بین ایالات متحده و طالبان در سال ۲۰۲۰ بود، از واشنگتن خواسته است تا دارایی‌های مسدود شده افغانستان را آزاد کند تا از یک "بحران انسانی" در این کشور جلوگیری کند. واشنگتن آزادسازی ۹ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان را که بلافاصله پس از تسلط طالبان بر کابل در ماه اوت، بلوکه شده به پیشرفت دولت طالبان در قبال حقوق بشر، به‌ویژه زنان، مشروط کرده است.
علیرغم همکاری نزدیک در افغانستان، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از زمان به دست گرفتن کنترل کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۰، با عمران خان، نخست وزیر پاکستان، صحبتی نکرده است. خان در ماه اوت به خبرنگاران گفت که واقعاً منتظر تماس بایدن نیست. اظهارات وی چند روز پس از آن بیان شد که معید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان، گفت در صورتی که بایدن به نادیده گرفتن رهبری پاکستان ادامه دهد، اسلام آباد "گزینه های دیگری" دارد. در ماه مارس، بایدن پاکستان را به اجلاس سران رهبران درباره آب و هوا دعوت نکرد، اگرچه این کشور جنوب آسیا در میان ۱۰ کشوری است که در سال های اخیر تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار گرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала