نظریه لاوروف درباره راه توسعه جهان

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر نظریه لاوروف درباره راه توسعه جهان
نظریه لاوروف درباره راه توسعه جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
اشتراک
به گفته لاوروف، روسیه همچنان یکی از ضامن‌کننده‌های معماری روابط بین‌الملل ایجاد شده پس از جنگ جهانی دوم را اجرا می کند و سهم بسزایی در تقویت امنیت جهانی در همه ابعاد دارد.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه، سرگی لاوروف در سخنانی، سناریوهای توسعه جهانی را به صورت غیرخطی و یک طرفه نامید و به اهمیت نقش روسیه در تقویت امنیت جهانی اشاره کرد.
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی گفت که وضعیت در جهان روز به روز چند بعدی می شود و سناریوهای توسعه جهان باید به صورت غیرخطی و چند عاملی باشد.
لاوروف در سخنرانی خود خطاب به حضار گفت: "از یک سو، روندهای مثبتی در ارتباط با دموکراتیزه کردن زندگی بین المللی وجود دارد. مراکز جهانی جدید در حال تقویت موقعیت خود هستند، به ویژه در منطقه آسیا-اقیانوسیه، آفریقا و آمریکای لاتین شاهد پیشرفت هستیم".
مشاجره لاوروف و بلینکن در نشستی در استکهلم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2021
مشاجره لاوروف و بلینکن در نشستی در استکهلم
به عقیده وی، "این دولت‌هایی که در بالا ذکر شد که در حال توسعه هستند، پویا الگوی اولترا لیبرال غربی را کپی نمی‌کنند، بلکه سیاست مستقلی مبتنی بر حاکمیت و هویت فرهنگی و تمدنی را دنبال می‌کنند".
علاوه بر این، انجمن های چندجانبه از نوع جدیدی مانند G20، BRICS، SCO، ASEAN نقش مهمی را در سیاست جهانی ایفا می کنند.
لاوروف گفت: "ما با اطمینان کامل می‌توانیم بگوییم که روند شکل‌گیری نظم جهانی چندقطبی و عادلانه‌تر می شود، دموکراتیک‌تر و در نتیجه باثبات‌تر خواهد شد و بدین ترتیب دنیایی با پیشرفت جهانی خواهیم داشت".
وی در عین حال خاطرنشان کرد که علیرغم تمایلات اکثر کشورها، ایالات متحده "به امید واهی حفظ سلطه گریزان" به دنبال جایگزینی هنجارهای شناخته شده عمومی حقوق بین الملل است.
به گفته لاوروف، این روسیه است که همچنان یکی از ضامن‌کننده‌های معماری روابط بین‌الملل ایجاد شده پس از جنگ جهانی دوم را اجرا می کند و سهم بسزایی در تقویت امنیت جهانی در همه ابعاد دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала