پادشاه عربستان بیش از یک سال است که در ریاض نیست

© AFP 2023 / HO / AFP SPAپادشاه عربستان بیش از یک سال است که در ریاض نیست
پادشاه عربستان بیش از یک سال است که در ریاض نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
اشتراک
رسانه ها خبر می دهند که ملک سلمان پادشاه عربستان به مدت ۴۸۲ روز است که در ریاض حضور ندارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، شایعاتی در خصوص وضعیت سلامتی ملک سلمان ۸۵ ساله که در پی مرگ برادر ناتنی خود ملک عبدالله در سال ۲۰۱۵ بر مسند قدرت نشست وجود دارد.
متخصصین می گویند که او مبتلا به نشانه‌هایی از زوال عقل است و در ژوئیه ۲۰۲۰ تحت عمل جراحی کیسه صفرا قرار گرفت.
وضعیت دقیق سلامت وی دقیقا مشخص نیست اما در سال ۲۰۱۵، وکلای دادگاه سلطنتی عربستان به واشنگتن پست گفته بودند که ملک سلمان به هیچ وجه به نشانه‌های زوال عقل یا دیگر مشکلات روانی که این روزنامه گزارش آن را منتشر کرده بود، مبتلا نیست.
موافقت سنای آمریکا با فروش موشک های پیشرفته به عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
موافقت سنای آمریکا با فروش موشک های پیشرفته به عربستان سعودی
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اطلاع داد که ملک سلمان پس از عمل جراحی کیسه صفرا، در ۱۲ اوت ۲۰۲۰ برای استراحت و آرامش به کاخ خود در نیوم، واقع در استان تبوک منطقه‌ای تازه توسعه یافته در کنار دریای سرخ، رفته است. در آن زمان عربستان سعودی به تازگی اوج شیوع کرونا را شاهد بود. ملک سلمان از آن زمان تاکنون در این شهر باقی مانده و جلسات کابینه را از طریق لینک ویدیویی اداره می‌کند.
برنارد هیکل، کارشناس مسائل و سیاست‌های عربستان در دانشگاه پرینستون بیان داشت: او در نیوم مانده چون در واقع این منطقه امن‌تر و دسترسی به او هم محدود است. آنها بسیار محتاط هستند چون می‌خواهند او به زندگی ادامه دهد.
یکی از افراد مطلع به بیزنس اینسایدر گفت که ده‌ها متخصص پزشکی از کلینیک "کلیولند" آمریکا از ملک سلمان مراقبت می‌کنند. این کلینیک، یک ارائه دهنده خدمات ویژه پزشکی مستقر در ایالات متحده است که از دهه ۸۰ میلادی از بسیاری از مقام‌های جهان از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و تعداد زیادی از اعضای خانواده سلطنتی سعودی مراقبت کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала